Radierea fiscală și radierea din circulație; În ce cazuri se face radierea; Ce acte se cer, cât costă și cât durează
Vine o vreme în viața fiecărei mașini când fie schimbă stăpânul, fie iese la pensie. Indiferent de caz, ea trebuie să fie radiată. Încă o bucurie birocratică.
Mai întâi se face fiscalul. Ca și la înmatriculare, primul drum trebuie să fie la Direcția Taxe și Impozite de pe lânga primăria de domiciliu. Fie că o radiați de tot sau doar o înstrăinați, e în interesul vostru să o scoateți de pe rolul fiscal, ca să nu mai plătiți impozit pentru ea.
Radierea fiscală se poate face în următoarele cinci situații:
Destul de intuitiv, actele cu care trebuie să vă prezentați la Direcția Taxe și Impozite Locale pentru radierea mașinii sunt următoarele:
Majoritatea DITL-urilor furnizează aceste acte pe loc sau în aceeași zi. Nu există taxe aferente acestui demers, decât cel mult pentru copiile după acte, dacă nu le aveți deja. Așa că puteți să mergeți imediat la Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) din municipiul reședință de județ unde aveți domciliul. Aici lucrurile funcționează pe bază de programare online, așa că primul pas chiar și înainte de fiscal ar fi ăsta: programarea online la DGPCI.
Nu orice radiere fiscală e urmată și de radierea din circulație. De exemplu dacă la divorț ea a câștigat mașina nu e frumos să i-o radiați și din circulație, nu? Avem așadar următoarele situații în care se face radierea din circulație:
În general, indiferent ce motivul radierii din circulație, actele cerute de DGPCI sunt cam aceleași zece, și anume:
1) Cererea solicitantului – este tip, se găsește pe site-ul DGCPI;
2) Certificatul de înmatriculare în original;
3) Plăcuţele cu numărul de înmatriculare;
4) Cartea de identitate a vehiculului în original;
5) Certificatul de atestare fiscală.
7) Certificatul de radiere – 3 exemplare – se găsește tot pe site-ul DGCPI;
8) Actul de identitate al solicitantului, în original.
9) În cazul persoanelor juridice se cere actul de constituire al firmei, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu: certificat constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului), precum și împuternicirea reprezentatului legal/delegația acestuia;
10) Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul.
În plus, în funcție de caz, se mai cere:
Gata, acum puteți să porniți cu elan spre căutarea și cumpărarea altei mașini, cu care s-o luați de la capăt: verificare, înmatriculare, radiere ;)