AC&CA Consulting Services - consultanta securitate si sanatate in munca Bucuresti

Consultanta in domeniul S.S.M.

...
Coordonare santiere temporare si mobile

Societatea noastră are personal abilitat ce poate organiza activitatea şantierelor temporare şi mobile prin verificarea, întocmirea şi actualizarea documentelor necesare, conform dispoziţiilor Hotărârii de Guvern nr. 300/2006, respectiv:

  • elaborarea planului general de sănătate şi securitate în muncă al şantierului;
  • avizarea planurilor proprii de sănătate şi securitate ale antreprenorului general şi subantreprenorilor;
  • realizarea coordonării de sănătate şi securitate în muncă pe perioada realizării proiectului, cât şi pe perioada executării lucrărilor;
  • organizarea de şedinţe de instruire cu reprezentanţii S.S.M. ai antreprenorului şi subantreprenorilor;
  • efectuarea de inspecţii săptămânale pentru supravegherea modului de respectare a măsurilor S.S.M.;
  • elaborarea de rapoarte periodice referitoare la abaterile constatate;
  • întocmirea registrului de coordonare;
  • elaborarea, completarea şi păstrarea la zi a Registrului de Coordonare;
  • asistenţă în cazul producerii accidentelor de muncă şi avariilor tehnice;
  • asistenţă cu ocazia controalelor efectuate de către inspectorii de muncă.

...
Elaborare evaluare de riscuri

Lucrarea de evaluare a riscurilor de accidentare şi îmbolnăvire profesională este punctul de plecare în activitatea de prevenire şi protecţie. Prin această lucrare se identifică factorii de risc existenţi în cadrul societăţii şi se cuantifică dimensiunea acestora printr-o combinaţie între gravitatea şi frecvenţa consecinţelor asupra angajaţilor.

Pentru elaborarea lucrării de evaluare a riscurilor se utilizează metoda de evaluare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii "Alexandru Darabonţ".

Astfel, societatea noastră:

  • analizează activitatea desfăşurată de către beneficiar;
  • elaborează checklist-uri de conformitate;
  • identifică riscurile de accidentare şi îmbolnăvire profesională;
  • elaborează fişe de evaluare pentru fiecare loc de muncă;
  • stabileşte consecinţele maxime previzibile ale acţiunii factorilor de risc asupra organismului uman;
  • propune măsuri de eliminare şi/sau diminuare a riscurilor identificate;
  • elaborează grafice de prezentare şi repartizare a factorilor de risc;
  • stabileşte nivelul de risc aferent fiecărui loc de muncă;
  • stabileşte ierarhia locurilor de muncă în funcţie de nivelul de risc şi calculeaza nivelul de risc global al societăţii;
  • interpretează rezultatele evaluării prin prisma legislaţiei în vigoare;
  • prezintă rezultatele actiunilor întreprinse în lucrarea de evaluare a riscurilor;
  • întocmeşte în baza lucrării finale de evaluare planul de prevenire şi protecţie

...
Audit de conformitate

Auditul securităţii şi sănătăţii în muncă (S.S.M.) se efectuează la cererea beneficiarului, este necesar în vederea diagnosticării sistematice a stării de conformitate a sistemului de management a organizaţiei, în raport cu prevederile legale în domeniul S.S.M.

Scopul principal al auditului S.S.M. este de a stabili şi evalua acţiunile corective necesare pentru eliminarea deficienţelor şi pentru a identifica căile de îmbunătăţire a sistemului de management de securitate şi sănătate în muncă.

Pentru a veni în sprijinul dumneavoastră, vă oferim solutii de realizare ale auditului de securitate şi sănătate în muncă, respectiv:

1. Audit de conformitate cu prevederile legislaţiei în domeniul S.S.M., ce cuprinde:

  • verificarea conformităţii documentaţiei;
  • verificarea cunoaşterii şi aplicării de către angajaţi a atribuţiilor şi responsabilităţilor ce le revin în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
  • verificarea respectării cerinţelor minime ale locurilor de muncă;
  • verificarea respectării cerinţelor minime privind mediul de muncă;
  • verificarea respectării cerinţelor minime referitoare la semnalizarea de securitate;
  • verificarea respectării cerinţelor minime referitoare la utilizarea echipamentelor IT;
  • verificarea respectării cerinţelor minime referitoare la manipularea manuală a maselor;
  • verificarea respectării cerinţelor minime referitoare la echipamentele de muncă;
  • verificarea respectării cerinţelor minime privind echipamentele individuale de protecţie;
  • verificarea respectării cerinţelor minime referitoare la supravegherea sănătăţii lucrătorilor;
  • verificarea respectării cerinţelor minime privind protecţia maternităţii;
  • verificarea respectării cerinţelor minime privind şantierele temporare şi mobile.

2. Audit al sistemului de management S.S.M. al organizaţiei, ce cuprinde audituri preliminare, efectuate înaintea auditului de certificare a sistemului de management al S.S.M.

...
Cercetare accidente de munca

În cazul în care un angajat al societăţii dumneavoastră a suferit un accident de muncă, asigurăm prin personal competent şi cu mare experiență, cercetarea evenimentului respectiv.

Cercetarea realizată de specialiştii noştri stabileşte împrejurările şi cauzele care au condus la producerea accidentului, reglementările legale încălcate, răspunderile şi măsurile ce se impun a fi luate pentru prevenirea producerii altor cazuri similare.

Astfel, în cadrul acestei activităţi, societatea noastră:

  • completează şi transmite formularul de comunicare a accidentului la autorităţile competente;
  • elaborează decizia de numire a comisiei de cercetare;
  • coordonează activitatea comisiei de cercetare a accidentului;
  • întocmeşte nota de constatare la faţa locului;
  • realizează schite şi fotografii referitoare la accident;
  • ia declaraţii ale accidentatului, precum şi ale martorilor;
  • completează dosarul de cercetare cu toate documentele solicitate prin legislaţie;
  • întocmeşte procesul verbal de cercetare a accidentului;
  • asigură conformitatea dosarului de cercetare cu prevederile legale;
  • depune dosarul de cercetare la autorităţile competente în vederea avizării;
  • elaborează formularul de înregistrare a accidentelor de munca (F.I.A.M.) şi anexa la F.I.A.M.;
  • depune formularul F.I.A.M. şi anexa la F.I.A.M. la autorităţile competente în vederea avizării şi înregistrării;
  • urmăreşte şi raportează în numele Beneficiarului realizarea măsurilor dispuse de comisia de cercetare şi înregistrează aceste documente la autorităţile competente.

...
Implementare si mentinere sistem de management

Legislaţia în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, ce are la bază Legea nr. 319/2006 şi Hotărârea de Guvern nr. 1425/2006, obligă la organizarea activităţii de securitate şi sănătate în muncă.

Prin implementarea, menţinerea şi perfecţionarea continuă a unui sistem de management în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă ne străduim ca beneficiarii noştri să corespundă pe deplin cerinţelor legislative din acest domeniu.

Sistemul de management va fi utilizat, îmbunătăţit continuu şi extins, în scopul depistării neconformităţilor de către noi şi a menţinerii sub control a acestora de către beneficiari, precum şi a îmbunătăţirii continue a proceselor, serviciilor şi eliminării sau minimalizării riscurilor pentru angajaţi, prin:

  • verificări amanunţite ale locaţiilor beneficiarului, în vederea depistării neconformităţilor;
  • consultanţă în vederea implementării şi respectării cerinţelor legale;
  • identificarea factorilor de risc;
  • instruirea şi informarea lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătaţii în muncă;
  • stabilirea periodicităţii adecvate pentru fiecare loc de muncă;
  • verificarea cunoaşterii şi aplicarii de către angajati a atribuţiilor şi responsabilităţilor ce le revin în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
  • evidenţierea zonelor cu risc ridicat şi specific;
  • stabilirea zonelor care necesită semnalizare de securitate şi sănătate în muncă;
  • soluţii de evidenţă a meseriilor şi profesiilor prevăzute de legislaţia specifică, pentru care este necesară autorizarea exercitării lor;
  • soluţii pentru evidenţa posturilor de lucru care necesită examene medicale suplimentare;
  • soluţii pentru verificarea stării de funcţionare a sistemelor de alarmare, avertizare, semnalizare de urgenţă, precum şi a sistemelor de siguranţă;
  • consultanţă în vederea efectuării măsurătorilor de noxe;
  • consultanţă pentru întocmirea rapoartelor şi/sau a listelor referitoare la zgomot, şantiere temporare şi mobile, vibraţii şi azbest;
  • consultanţă pentru întocmirea rapoartelor referitoare la evaluarea medicală a femeilor însărcinate şi comunicării acestora către autorităţile competente;
  • soluţii pentru evidenţa echipamentelor de muncă şi urmărirea verificărilor periodice sau încercărilor periodice;
  • consultanţă în ceea ce priveşte necesitatea şi periodicitatea măsurătorilor la instalaţia electrică (PRAM) si/sau verificărilor ISCIR;
  • identificarea echipamentelor individuale de protecţie necesare;
  • urmărirea realizării măsurilor dispuse de către inspectorii de muncă;
  • colaborarea cu lucrătorii desemnaţi şi/sau reprezentanţii lucrătorilor, serviciile interne de prevenire şi protecţie, medicul de medicina muncii;
  • consultanţă pentru urmărirea actualizării planului de acţiune în caz de pericol grav şi iminent, planului de evacuare şi planului de prevenire şi protecţie;
  • prezenţa unui reprezentant la controalele efectuate Beneficiarului de instituţiile abilitate;
  • prezenţa unui reprezentant la sediul Beneficiarului sau la punctele sale de lucru, ori de câte ori este nevoie.

...
Elaborare documentatie obligatorie

Documentaţia obligatorie, conform Legii nr. 319/2006 şi a Hotărârii de Guvern nr. 1425/2006, se întocmeşte o singură dată, la începutul colaborării, şi este reactualizată ori de cate ori este cazul, fără niciun cost suplimentar.

Documentaţia este elaborată de către reprezentanţii societăţii noastre ţinând cont de particularităţile activităţii şi ale locurilor de muncă, cuprinzând:

  • decizii privind organizarea activităţii în domeniul securităţii și sănătăţii în muncă;
  • instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă;
  • instructiuni de lucru pentru exploatarea echipamentelor de muncă;
  • atribuţii şi răspunderi în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, ce revin lucrătorilor, corespunzător funcţiilor exercitate;
  • un necesar de documentaţii cu caracter tehnic, de informare şi instruire a lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
  • tematici pentru toate fazele de instruire în domeniul securităţii și sănătăţii în muncă;
  • teste de verificare a cunoştinţelor dobândite de către angajaţi;
  • program de instruire - testare la nivelul societăţii;
  • plan de acţiune în caz de pericol grav şi iminent;
  • regulament de organizare şi funcţionare a comitetului de securitate şi sănătate în muncă;
  • normativ intern de acordare a echipamentului individual de protecţie;
  • clauze privind securitatea şi sănătatea în muncă la încheierea contractelor de prestări servicii între Beneficiar şi alţi angajatori, inclusiv la cele încheiate cu angajatori străini;
  • fişe de instruire colectivă a vizitatorilor şi contractorilor;
  • notificare/informare privind lista substanţelor periculoase utilizate.

Categorii
Date de contact
021.325.33.99; 0756.366.366
Str. Fabricii , nr. 47, Tronson E, Etaj 8, Ap. 1, Sector 6,
Distribuie