Fixline Consulting - infiintare firma Bucuresti
Infiintare firma
Infiintare Intreprindere Familiala. Întreprinderea familiala (I.F.) (denumita in trecut si asociatie familiala) este o forma de organizare economica fara personalitate juridica, formata de un întreprinzator persoana fizica împreuna cu familia sa. Activitatile economice desfasurate de o întreprindere familiala (IF) pot fi în agricultura, industrie, turism, constructii, IT si comert. Intreprinderea Familiala se înfiinteaza conform O.U.G. nr. 44/2008.
ÎNFIINTARE INTREPRINDERE FAMILIALA
Nu se pot constitui în I.F. profesiile liberale, activitatile economice a caror desfasurare este organizata si reglementata prin legi speciale si activitatile economice pentru care legea a instituit un regim juridic special, anumite restrictii de desfasurare sau alte tipuri de interdictii. În România, se pot organiza ca întreprinderi familiale atât cetatenii români, cât si cei dintr-un stat membru al Uniunii Europene si cei dintr-un stat aflat în spatiul economic european.
ACORDUL DE CONSTITUIRE AL ÎNTREPRINDERII FAMILIALE
Infiintarea Intreprinderii Familiale se constituie printr-un acord încheiat de membrii familiei, obligatoriu în forma scrisa. Reprezentantul IF trebuie sa aiba minimum 18 ani, iar ceilalti membri sa aiba cel putin 16 ani. Niciunul dintre membri nu trebuie sa fi savârsit fapte sanctionate de legile financiare, vamale si de cele care privesc disciplina financiar-fiscala (de tipul celor din cazierul fiscal). IF trebuie sa aiba un sediu profesional declarat si reprezentantii sa declare pe propria raspundere ca îndeplinesc conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si al protectiei muncii.
REGIMUL FISCAL AL INTREPRINDERII FAMILIALE
Reprezentantul IF tine contabilitatea în partida simpla, respectiv un borderou sau registru de încasari si plati în care se trec, de obicei, de mâna, toate veniturile si cheltuielile lunare prin documente justificative (facturi, chitante, bonuri fiscale, dispozitii de plata sau încasare etc.). IF este obligata sa detina registrul inventar, registrul jurnal si jurnalul de încasari si plati, în care se trec toate încasarile si cheltuielile lunare. Pentru IF, cheltuielile sunt limitate la cele efectuate în scopul realizarii de venituri, în conformitate cu reglementarile Codului Fiscal. De asemenea, IF nu necesita o evidenta contabila si raportari trimestriale.
Fiecare asociat al întreprinderii familiale datoreaza impozitul pe venit în functie de participarea fiecarui membru la întreprindere. Potrivit art. III alin. (1) din OUG 58/2010 “Orice venituri de natura profesionala, altele decât cele salariale, se impoziteaza cu cota de impozit pe venit”. Asupra acestor venituri se datoreaza si contributiile individuale de asigurari sociale, asigurari sociale de sanatate si asigurari de somaj, în conformitate cu art. III alin. (2) din aceeasi ordonanta de urgenta. Veniturile de natura profesionala, altele decât cele salariale.
ACTE NECESARE INFIINTARE INTREPRINDERE FAMILIALA
- Copii de pe actele de identitate ale viitorilor membrii si a viitorului reprezentant al IF;
- Copii de pe actele de studii si calificari;
- Copie de pe actul de proprietate al locatiei unde va fi bn
SERVICII OFERITE
- redactarea contractului pentru sediul profesional;
- rezervarea denumirii;
- redactarea acordului de constituire a intreprinderii familiale;
- intocmirea declaratiei de autorizare a codurilor CAEN;
- consultanta juridica;
- intocmirea dosarului;
- depunerea dosarului la registrul comertului;
- ridicarea actelor;
Întreprinzatorul persoana fizica titular al întreprinderii individuale este comerciant persoana fizica de la data înregistrarii sale în registrul comertului. Pentru organizarea si exploatarea întreprinderii sale, întreprinzatorul persoana fizica, în calitate de angajator persoana fizica, poate angaja terte persoane cu contract individual de munca, înregistrat la inspectoratul teritorial de munca, potrivit legii, si poate colabora cu alte PFA, cu alti întreprinzatori persoane fizice titulari ai unor întreprinderi individuale sau reprezentanti ai unor întreprinderi familiale ori cu alte persoane juridice, pentru efectuarea unei activitati economice.
ÎNFIINTARE INTREPRINDERE INDIVIDUALA
Infiintare Intreprindere Individuala. O intreprindere individuala poate avea angajati cu contract de munca si poate colabora cu alti intreprinzatori. Astfel, potrivit OUG nr. 44/2008, titularul unei intreprinderi individuale, in calitate de angajator persoana fizica, poate angaja terte persoane cu contract individual de munca, inregistrat la inspectoratul teritorial de munca, potrivit legii, si poate colabora cu alte PFA, cu alti intreprinzatori persoane fizice titulari ai unor intreprinderi individuale sau reprezentanti ai unor intreprinderi familiale ori cu alte persoane juridice, pentru efectuarea unei activitati economice, fara ca aceasta sa ii schimbe statutul juridic dobandit.
REGIMUL FISCAL AL INTREPRINDERII INDIVIDUALE
Titularul unei intreprinderi individuale trebuie sa plateasca catre stat atat impozit pe venit, cat si contributii de asigurari sociale la sistemul public de pensii si la cel de sanatate. Daca intreprinderea individuala are angajati cu contract individual de munca, atunci trebuie platite impozite si contributii si pentru acestia. Impozitul pe venit al intreprinderii individuale se stabileste prin aplicarea cotei de 16% asupra veniturilor impozabile.In sistemul real (contabilitatea in partida simpla), titularul intreprinderii individuale va determina venitul impozabil ca diferenta intre incasari (venituri) si platile efectuate (cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri), iar evidenta acestora se realizeaza prin Registrul-Jurnal de incasari si Plati. Daca titularul intreprinderii individuale opteaza pentru impunerea fiscala in regim de norma de venit, atunci trebuie sa stie ca aceasta norma reprezinta un estimat de venit stabilit de organul fiscal pe baza unor criterii specificate de normele metodologice (de exemplu: vadul comercial si clientela, varsta contribuabililor, timpul afectat desfasurarii activitatii, starea de handicap sau de invaliditate a contribuabilului, desfasurarea activitatii intr-un spatiu proprietate a contribuabilului sau inchiriat). In functie de acest estimat se determina impozitul de plata.
ACTE NECESARE INFIINTARE INTREPRINDERE INDIVIDUALA
- copie de pe actul de indentitate al titularului intreprinderii individuale;
- copii ale actelor de studii (diploma de bacalaureat, diploma de licenta, master sau doctorat);
- copie de pe actul de proprietate al imobilului unde va fi sediul profesional al Intreprinderii individuale.
SERVICII OFERITE
- rezervarea denumirii;
- redactarea contractului pentru sediul social;
- completarea tuturor formularelor;
- consultanta gratuita;
- intocmirea dosarului;
- depunerea dosarului la registrul comertului;
Infiintare PFA. PFA-ul (persoana fizica autorizata) este cea mai simpla metoda de a fi inregistrat fiscal si de a desfasura in mod legal o activitate economica. Persoana Fizica Autorizata (PFA) este persoana autorizata sa desfasoare orice forma de activitate economica permisa de lege, folosind în principal forta sa de munca (art. 2 lit. i) din O.U.G. nr. 44/2008).
NFIINTARE PFA
Pot desfasura activitati economice ca PFA persoanele fizice care:
- au implinit varsta de 18 ani, in cazul persoanelor fizice care solicita autorizarea pentru desfasurarea de activitati economice conform art. 4 lit. a) si b) si al reprezentantului intreprinderii;
- familiale, respectiv varsta de 16 ani, in cazul membrilor intreprinderii familiale;
- nu au savarsit fapte sanctionate de legile financiare, vamale si cele care privesc disciplina financiar-fiscala, de natura celor care se inscriu in cazierul fiscal;
- au un sediu profesional declarat conform;
- declara pe propria raspundere ca indeplinesc conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si al protectiei muncii.
CONDITII INFIINTARE PFA
- PFA nu poate angaja cu contract de munca terte persoane pentru desfasurarea activitatii pentru care a fost autorizata si nici nu va fi considerata un angajat al unor terte persoane cu care colaboreaza, chiar daca colaborarea este exclusiva. Cu toate acestea, o persoana poate cumula calitatea de persoana fizica autorizata cu cea de salariat al unei terte persoane care functioneaza atât în acelasi domeniu, cât si într-un alt domeniu de activitate economica decât cel pentru care PFA este autorizata (art. 17 din O.U.G. nr. 44/2008).
- PFA este asigurata în sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale si are dreptul de a fi asigurata în sistemul asigurarilor sociale de sanatate si al asigurarilor pentru somaj, în conditiile prevazute de lege (art. 18 din O.U.G. nr. 44/2008).
- PFA raspunde pentru obligatiile sale cu patrimoniul de afectatiune, daca acesta a fost constituit, si, în completare, cu întreg patrimoniul sau, iar în caz de insolventa, va fi supusa procedurii simplificate prevazute de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile ulterioare, daca are calitatea de comerciant, potrivit art. 7 C.com. Creditorii îsi vor executa creantele potrivit dreptului comun, în cazul în care PFA nu are calitatea de comerciant.
- Orice persoana interesata poate face dovada calitatii de comerciant în cadrul procedurii insolventei sau separat, prin actiune în constatare, daca justifica un interes legitim.
Impozitarea si contabilitatea la PFA
Infiintare PFA. Nivelul impozitelor datorate de catre un PFA incepand cu anul 2024 depaseste nivelul impozitelor datorate de catre o companie platitoare de impozit pe venit (“microintreprindere”). Totusi din punct de vedere administrativ exista si avantaje evidente: contabilitatea poate fi tinuta, teoretic, de proprietar, numarul de documente obligatorii (registre, documente justificative, etc) este mai mic decat in cazul unei societati comerciale, banii incasati nu trebuiesc justificati, pot merge direct in buzunarul proprietarului, etc.
Fata de un SRL (microintreprindere) un dezavantaj major al PFA este justificarea studiilor. Pentru fiecare noua activitate pe care doreste sa o intreprinda, PFA-ul va trebui sa faca dovada studiilor.
O forma avantajoasa de impozitare a PFA-ului este optiunea de “norma fixa de venit”. Impozitul si asigurarile sociale se calculeaza in functie de un venit baza de calcul, stabilit de autoritatile locale si ANAF pentru fiecare judet in parte, indiferent de suma incasata. Tabelul cu normele de venit pe fiecare judet se publica in fiecare inceput de an.
OFERIM GAZDUIRE PENTRU SEDIU PROFESIONAL PFA ÎN MUN. BUCURESTI, JUDETUL ILFOV SI ALTE ORASE DIN TARA
ACTE NECESARE INFIINTARE PFA
- Copia CI a titularului PFA;
- Copie de pe actul de proprietate al imobilului unde va fi sediul profesional.
- Copii ale actelor de studii în conformitate cu activitatea ce va fi desfasurata ca PFA
- Procura notariala de împuternicire.
SERVICII OFERITE
- redactarea contractului pentru sediul profesional
- rezervarea denumirii persoanei fizice autorizate
- intocmirea declaratiei model 1 sau 2;
- consultanta juridica;
- intocmirea dosarului;
- depunerea online a dosarului la registrul comertului;
Infiintare S.A. Societatea pe actiuni este forma cea mai complexa si, totodata, cea mai evoluata a societatii comerciale. In aceasta forma de societate conteaza mai mult aporturile actionarilor decat calitatile acestora. Datorita importantei aporturilor la formarea capitalului social si a estomparii calitatilor personale ale asociatiilor, societatea pe actiuni mai este cunoscuta si sub denumirea de societate anonima.
INFIINTARE SOCIETATE PE ACTIUNI
Societatea comerciala pe actiuni este acea forma de societate comerciala constituita prin asocierea a doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, purtând denumirea de actionari, care contribuie la formarea capitalului social prin anumite forme de participare reprezentate de titluri, denumite actiuni, pentru a desfasura în comun o activitate comerciala de amploare, raspunzând pentru obligatiile comerciale numai în limita aporturilor la capitalul social, pentru a împarti profitul rezultat sau suporta eventualele pierderi rezultate din activitatea desfasurata.
OFERIM GAZDUIRE SEDIU SOCIAL IN MUN. BUCURESTI SI IN ALTE ORASE SI PE PERIOADE MAI MARI DE 1 AN.
Societatea pe actiuni este organizata si functioneaza pe principiul separatiei puterilor, organe de deliberare, decizie, administrare, reprezentare, supraveghere si control. Datorita rolului important pe care societatea pe actiuni il are in viata economica, Legea nr.31/1990 asigura o reglementare cuprinzatoare acestei forme de societate.
Potrivit art. 3 din lege, societatea pe actiuni este societatea ale carei obligatii sunt garantate cu patrimonial social; actionarii sunt obligati numai pana la concurenta capitalului subscris. Capitalul social minim subscris la societatile comerciale pe actiuni este de minim 25000 de euro, echivamentul in lei.
NU POT FI ACTIONARI SAU MEMBRII AI ORGANELOR DE CONTROL
Potrivit art. 211 din Codul Civil nu pot face parte din organele de administratre si de control ale persoanei juridice:
- Incapabilii, cei cu capacitate de exercitiu restrânsa, cei decazuti din dreptul de a exercita o functie în cadrul acestor organe, precum si cei declarati prin lege sau prin actul de constituire incompatibili sa ocupe o astfel de functie.
- Actele încheiate cu încalcarea dispozitiilor alin. (1) sunt anulabile. Acestea nu pot fi anulate pentru simplul fapt ca persoanele care fac parte din aceste organe sunt incapabile ori incompatibile, dupa caz, sau pentru ca acestea au fost numite cu încalcarea dispozitiilor legale ori statutare, daca nu s-a produs o vatamare.
- De asemenea nu pot fi asociati si administratori persoanele care au fapte înscrise în cazierul fiscal.
- Sunt incapabili (lipsiti de capacitatea de exercitiu, adica de a face acte juridice în nume propriu), minorii sub 14 ani si interzisii judecatoreste. Tot incapabili,în sensul art. 211 NCC, sunt si cei cu capacitatea de exercitiu restrânsa, caci acestia nu pot face acte de dispozitie decât cu încuviintarea reprezentantului legal si cu autorizarea prealabila a autoritatii tutelare, ceea ce este de neconceput în cazul unor persoane juridice, care încheie o multitudine de acte juridice.
TIPURI SOCIETATI PE ACTIUNISocietatea pe actiuni de tip deschis
Societatea pe actiuni de tip deschis este acea societate în care actionarii au dreptul nelimitat sa înstraineze actiunile care le apartin, acestea si alte hârtii de valoare putând fi vândute public unui cerc nelimitat de persoane.
În România, numarul actionarilor nu este limitat, iar capitalul social minim necesar pentru înregistrarea acestui tip de societate reprezinta echivalentul în lei a 25.000 euro.
Societatea pe actiuni de tip inchis
Societatea pe actiuni de tip închis este societatea în care actionarii au dreptul sa vânda propriile actiuni numai în cadrul societatii (actionarilor ei sau însasi societatii).
Potrivit legilor românesti, societatea pe actiuni de tip închis nu poate avea mai mult de 50 de actionari, iar capitalul social nu poate fi mai mic de 10 mii de lei.
MODUL DE ADMINISTRARE A SOCIETATILOR PE ACTIUNI
Societatile pe actiuni pot fi administrate in doua moduri: unitar sau dualist. In modul unitar societatile pe actiuni sunt administrate de un consiliu de admnistratie format dintr-un presedinte si membrii sau de un administrator unic. In modul de administrare dualist administrarea de face de catre un directoarat si un consiliu de supraveghere.
ACTE NECESARE INFIINTARE SA
- 3 denumiri de firma;
- copii de pe actele de identitate ale viitorilor actionari, administratori, cenzori si a auditorului financiar;
- copie de pe actul de proprietate a imobilului unde va fi noul sediu social;
SERVICII OFERITE INFIINTARE SA
- Redactarea actului constitutiv;
- Rezervarea denumirii firmei
- Redactarea contractului pentru sediul social;
- Completarea tuturor formularelor;
- Consultanta gratuita;
- Intocmirea dosarului;
- Depunerea dosarului la registrul comertului;
Infiintare SRL-D. Societatea cu raspundere limitata debutant pe scurt SRL-D este un tip de forma juridica a societatilor comerciale aparut in anul 2011. Acest tip de societate comerciala este reglementat de Ordonanta de Urgenta a Guvernului Romaniei nr. 6/2011.
INFIINTARE FIRMA SRL-D
Potrivit O.U.G. nr. 6/2011 pentru stimularea înfiintarii si dezvoltarii microîntrepriunderilor de catre întreprinzatorii debutanti în afaceri, acestea pot fi înfiintate de întreprinzatori cu capacitate de exercitiu deplina, care îndeplinesc urmatoarele conditii:
- au capacitate juridica deplina de exercitiu;
- anterior datei înmatricularii societatii în Registrul Comertului nu au mai detinut si nu detin calitatea de actionar sau asociat al unei întreprinderi constituite în spatiul economic european;
- înfiinteaza pentru prima data o societate comerciala cu raspundere limitata în conditiile Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, privind societatile comerciale si ale OUG nr. 6/2011;
- declara pe propria raspundere, sub sanctiunea legii penale pentru declaratii mincinoase, ca îndeplinesc conditiile prevazute la lit. b, pe care o depun la Registrul Comertului odata cu cererea de înmatriculare a societatii.
CONDITII INFIINTARE FIRMA SRL-D
- este societate cu raspundere limitata (SRL), care functioneaza pe durata nelimitata, în conditiile Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- se încadreaza în categoria microîntreprinderilor în conditiile Legii nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, privind stimularea înfiintarii si dezvoltarii întreprinderilor mici si mijlocii si ale OUG nr. 6/2011;
- este înfiintata de un întreprinzator debutant, ca asociat unic, sau de cel mult 5 (cinci) întreprinzatori debutanti asociati. Conditiile pentru întreprinzatorul debutant trebuie îndeplinite de fiecare dintre asociati;
- este administrata de asociatul unic sau de unul sau mai multi administratori dintre asociati;
- are în obiectul de activitate cel mult 5 (cinci) grupe de activitate prevazute de clasificarea activitatilor din economia nationala în vigoare (CAEN Rev 2). În cele 5 (cinci) grupe de activitate nu pot fi incluse ca obiect de activitate al societatii urmatoarele: intermedieri financiare si asigurari, tranzactii imobiliare, activitati de jocuri de noroc si pariuri, productie sau comercializare de armament, munitii, explozibili, tutun, alcool, substante aflate sub control national, plante, substante si preparate stupefiante si psihotrope, precum si activitatile excluse de normele europene pentru care nu se poate acorda ajutor de stat.
NU POT FI ASOCIATI SI ADMINISTRATORI
Potrivit art. 211 din Codul Civil nu pot face parte din organele de administratre si de control ale persoanei juridice:
- Incapabilii, cei cu capacitate de exercitiu restrânsa, cei decazuti din dreptul de a exercita o functie în cadrul acestor organe, precum si cei declarati prin lege sau prin actul de constituire incompatibili sa ocupe o astfel de functie.
- Actele încheiate cu încalcarea dispozitiilor alin. (1) sunt anulabile. Acestea nu pot fi anulate pentru simplul fapt ca persoanele care fac parte din aceste organe sunt incapabile ori incompatibile, dupa caz, sau pentru ca acestea au fost numite cu încalcarea dispozitiilor legale ori statutare, daca nu s-a produs o vatamare.
- De asemenea nu pot fi asociati si administratori persoanele care au fapte înscrise în cazierul fiscal.
- Sunt incapabili (lipsiti de capacitatea de exercitiu, adica de a face acte juridice în nume propriu), minorii sub 14 ani si interzisii judecatoreste. Tot incapabili,în sensul art. 211 NCC, sunt si cei cu capacitatea de exercitiu restrânsa, caci acestia nu pot face acte de dispozitie decât cu încuviintarea reprezentantului legal si cu autorizarea prealabila a autoritatii tutelare, ceea ce este de neconceput în cazul unor persoane juridice, care încheie o multitudine de acte juridice.
OFERIM GAZDUIRE SEDIU SOCIAL IN MUN. BUCURESTI SI IN ALTE ORASE SI PE PERIOADE MAI MARI DE 1 AN.ACTIVITATI SI CODURI CAEN INTERZISE LA FIRMA SRL-D
- intermedieri financiare si asigurari (CAEN Rev. 2 – 641, 642, 643, 649, 651,652, 653, 661, 662, 663);
- tranzactii imobiliare (CAEN Rev. 2 – 681, 682, 683);
- activitati de jocuri de noroc si pariuri (CAEN Rev. 2 – 920);
- productie sau comercializare de armament, munitii, explozibili, tutun, alcool, substante aflate sub control national, plante, substante si preparate stupefiante si psihotrope (CAEN
- activitatile excluse de normele europene pentru care nu se poate acorda ajutor de stat, conform art. 1 din Regulamentul (CE) nr. 1998/2006 privind aplicarea art. 87 si 88 din Tratatul privind ajutoarele de minimis, sunt urmatoarele:activitati de pescuit si acvacultura, acoperite de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000 (CAEN Rev. 2 – 031, 032);
- activitati legate de productia primara a produselor agricole asa cum sunt enumerate în anexa1 la Tratatul de instituire a Comunitatii Europene (CAEN Rev. 2 – 011, 012, 013, 014, 015, 016, 017);
- ajutoarele destinate agentilor economici care activeaza în sectorul carbonifer, asa cum este definit în Regulamentul CE nr. 1.407/2002 privind ajutorul de stat pentru industria carbunelui (CAEN Rev.2 – 051, 052, 061, 062, 0721, 0892, 091, 099);
- ajutoarele pentru achizitionarea vehiculelor de transport rutier de marfa acordate agentilor economici care au ca obiect de activitate prestarea de servicii de transport rutier de marfa contra cost;
- activitati de procesare si marketing ale produselor agricole listate în anexa 1 la Tratatul de instituire a Comunitatii Europene, în urmatoarele cazuri:
- când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza pretului sau a cantitatii produselor de acest tip cumparate de la producatorii primari sau puse pe piata de operatorii economici respectivi;
- când ajutorul este conditionat de a fi partial sau integral cedat producatorilor primari (fermieri);
- activitati legate de export catre state terte sau state membre, si anume: ajutoarele legate direct de cantitatile exportate, de crearea si functionarea unei retele de distributie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
- ajutoarele destinate utilizarii produselor nationale în detrimentul celor importate.
ACTE NECESARE INFIINTARE FIRMA SRL-D
- Copii de pe actele de identitate ale viitorilor asociati si administratori;
- Copie de pe actul de proprietate a locatiei unde va fi sediul social
- 2 denumiri de firma.
SERVICII OFERITE LA ÎNFIINTARE SRL-D
- Redactarea actului constitutiv;
- Rezervarea denumirii firmei
- Redactarea contractului pentru sediul social;
- Completarea tuturor formularelor;
- Consultanta gratuita;
- Intocmirea dosarului;
- Depunerea dosarului la registrul comertului;
Cei mai multi antreprenori care doresc sa înceapa o afacere aleg sa infiinteze un SRL, deoarece este cea mai comuna forma de organizare a afacerilor din România si una dintre cele mai avantajoase. În cazul SRL, raspunderea este limitata la capitalul social al societatii.
Infiintarea unui SRL poate fi destul de complicata, chiar si în 2024, deoarece implica multe hârtii si multa birocratie. Daca decideti sa va începeti propria afacere, consultati mai jos informatii utile pentru infiintarea unui SRL.
Infiintare firma SRL. Societatea comerciala este o persoana juridica – subiect de drept autonom – având scop lucrativ si fiind formata din cel putin doua persone care se invoiesc sa puna ceva in comun pentru a desfasura acte si fapte de comert si a imparti foloasele rezultate (art. 1881 al Codului Civil).
Infiintarea unei firme (de cele mai multe ori SRL) este actul prin care unul sau mai multi asociati (persoane fizice sau juridice) decid sa reuneasca in comun mai multe bunuri pentru a obtine profit in urma unei sau mai multe activitati desfasurate. Forma de organizare in societate cu raspundere limitata pe scurt SRL este cea mai folosita forma juridica la infiintarea unei societati comerciale.
Infiintare firma SRL. Asociatii societatii cu raspundere limitata pot fi atât persoane fizice, cât si persoane juridice. Numarul maxim al asociatilor societatii cu raspundere limitata este de 50 de asociati (art. 12 din Legea nr. 31/1990). Legea permite înfiintarea unei societati cu raspundere limitata si de catre un singur asociat, persoana fizica sau persoana juridica. O persoana fizica sau juridica poate avea calitatea de asociat unic intr-un numar nelimitat de societati comerciale
CONDITII INFIINTARE FIRMA SRL
- Legea nr. 223/2020 prevede valoarea minima pentru capitalul social al unei societati cu raspundere limitata (SRL) a fi de 1 leu.
- Capitalul social al firmei noi nu mai trebuie varsat într-una din bancile din România înainte de înfiintarea acesteia, acest lucru se poate face si dupa înfiintare în momentul când se deschide contul bancar de lucru.
- De asemenea daca firma nu desfasoara activitate la sediul social, nu mai este necesar acordul vecinilor direct afectati si nici acordul asociatiei de proprietari.
- Se pot infiinta societati comerciale cu asociat unic intr-un numar nelimitat. Conditia de asociat unic intr-o singura societate comerciala a fost eliminata prin Legea 223/2020.
IMPOZITAREA LA SOCIETATILE COMERCIALE DE TIP SRL
În anul 2024 pentru societatile comerciale cu raspundere limitata exista urmatoarele tipuri de impozitare:
Impozitarea pe veniturile microintreprinderilor
- 1%, pentru microîntreprinderile care realizeaza venituri care nu depasesc 60.000 de euro si care nu desfasoara activitatile pentru care se datoreaza cota de 3%.
- 3%, pentru microîntreprinderile care: realizeaza venituri peste 60.000 de euro; sau desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN: 5821 – Activitati de editare a jocurilor de calculator, 5829 – Activitati de editare a altor produse software, 6201 – Activitati de realizare a soft-ului la comanda (software orientat client), 6209 – Alte activitati de servicii privind tehnologia informatiei, 5510 – Hoteluri si alte facilitati de cazare similare, 5520 – Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata, 5530 – Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere, 5590 – Alte servicii de cazare, 5610 – Restaurante, 5621 – Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente, 5629 – Alte servicii de alimentatie n.c.a., 5630 – Baruri si alte activitati de servire a bauturilor, 6910 – Activitati juridice – numai pentru societatile cu personalitate juridica care nu sunt entitati transparente fiscal, constituite de avocati potrivit legii, 8621 – Activitati de asistenta medicala generala, 8622 – Activitati de asistenta medicala specializata, 8623 – Activitati de asistenta stomatologica, 8690 – Alte activitati referitoare la sanatatea umana.
- Pentru a putea avea o firma cu impozit de 1% sau 3% este necesar ca în decurs de o luna de la înfiintarea firmei aceasta sa aiba minim un angajat. În momentul în care nu mai este îndeplinita conditia de angajatului, ANAF va trece firma din oficiu începând din luna urmatoare neîndeplinirii conditiei angajatului, la cota de impozitare de 16% pe profit.
- Societatea va putea reveni la cota de impozitare de 1% sau 3% începând cu data de 01 Ianuarie a anului urmator.
Impozitarea de 16% din profitul realizat de firma
- Impozit de 16% din profit pentru firmele fara niciun angajat. Acest impozit prezinta un avantaj în sensul ca o firma va plati catre stat cota de 16% din profitul realizat trimestrial. Daca într-o luna aceasta nu are activitate, ea nu va avea nimic de achitat la stat pentru acea luna.
- În cazul în care o persoana care mai are o microintreprindere cu impozit de 1% sau 3% doreste sa mai înfiinteze înca o societate cu raspundere limitata, aceasta din urma va avea de la înfiintare un impozit de 16% pe profit conform OUG 115/2023
ACTE NECESARE INFIINTARE SRL
- Copii de pe actele de identitate ale viitorilor asociati si administratori;
- Copie de pe actul de proprietate a locatiei unde va fi sediul social
- 3 denumiri de firma.
SERVICII OFERITE INFIINTARE SRL
- Redactarea actului constitutiv;
- Rezervarea denumirii firmei;
- Redactarea contractului pentru sediul social, declaratiilor de asociat, administrator, beneficiari reali, specimenului de semnatura pentru persoanele care vor indeplini functia de administrator;
- Completarea tuturor formularelor;
- Consultanta gratuita;
- Depunerea dosarului online la registrul comertului;
PRETURI INFIINTARE FIRMA SRL
- 450 lei înfiintare firma cu asociat unic în Mun. Bucuresti si toata tara
- 128 lei taxa înmatriculare registrul comertului