Joy Montessori - Gradinita Bucuresti

Curriculum Joy Montessori

...
Curriculum Joy Montessori

O sala de clasa Montessori este pregatita în asa fel încât copilul sa se poata misca natural, lucrând progresiv cu o varietate de materiale ce îi satisfac nevoile atât din punct de vedere emotional, psihic, intelectual cât si social.

Scopul nostru este acela de a raspunde nevoilor copilului încurajând:

-cunoasterea de sine si dezvoltarea respectului de sine,

-dezvoltarea disciplinei interioare si a spiritului de ordine,

-dezvoltarea abilitatilor sociale,

-formarea competentelor scolare de baza,

-dezvoltarea unor abilitati de autonomie,independenta,eficacitate,responsabilitate si încredere în depasirea obstacolelor.

-dezvoltarea potentialului fiecarui copil.

Mediul de învatare sigur (management eficient al clasei,relatii bune profesor –elev,metode inovative) si pregatit presupune:

– Zona Viata practica include existenta acelor materiale care sa sustina   activitati efectuate în viata de zi cu zi (deschiderea închiderea cutiilor, sticlutelor, exercitii de turnare, pliere, rulare, îngrijirea mediului, cusutul, aranjarea mesei, taiere, împletire)

Scopul  exercitiilor  de  viata  practica  este  de  a-i  ajuta  pe  copii  sa  devina  independenti, încrezatori în sine, ordonati, si sa-i învete sa se concentreze.

“Un copil independent este un copil liber”

Exercitiile acopera 4 domenii: grija pentru mediul în care îsi  desfasoara activitatea, grija pentru propria persoana, dezvoltarea relatiilor sociale, coordonarea si armonia miscarilor.

– Zona   Senzorial. Scopul exercitiilor de dezvoltare senzoriala este acela de a-i ajuta pe copii sa-si  dezvolte cele 5 simturi: auzul, vazul, mirosul, gustul si pipaitul si sa asimileze în mod natural concepte considerate altfel abstracte; sunt primul pas în învatarea matematicii. Astfel, copilul este expus unor materiale  senzoriale distincte pe parcursul perioadelor senzitive specifice fiecarei vârste. Cu ajutorul exercitiilor  senzoriale  copilul  poate  sa  distinga,  sa  ordoneze,  sa  clasifice  si  sa  descrie  impresii senzoriale legate de lungime, înaltime, temperatura, greutate, culoare, înclinare, miros, etc.

– Zona Matematica. Maria  Montessori considera matematica un proces mental natural care începe de la un nivel concret si progreseaza catre un nivel abstract. Astfel, materialul matematic Montessori este de asemenea concret. Fiecare exercitiu se creeaza in jurul unor experiente specifice care constituie baza pentru dezvoltarea în viitor a gândirii matematice abstracte.

– Zona limbaj. În viata unui copil exista o perioada specifica în care acesta, în mod natural  si  spontan,  este  capabil  sa-si  dezvolte  limbajul  în  mod  inconstient.  Utilizând  materialul Montessori,  educatorul îl ajuta indirect pe copil sa-si îmbogateasca si sa-si perfectioneze limbajul. Exercitiile de limbaj îi  ajuta pe copii sa învete sa citeasca si sa scrie, si sa constientizeze sensul cuvintelor.

– Zona Stiinte  si  activitati culturale – ca extensie a celor 4 arii curriculare de baza. Un element important în dezvoltarea personalitatii copilului este contactul  propriu  zis  cu  realitatea  si  capacitatea  lui  de  a  se  implica  efectiv  în  aceasta  realitate. Libertatea de care se bucura copilul în mediul special creat, îi permite sa experimenteze, sa observe si sa mânuiasca,  sa  exploreze,  sa  perceapa,  sa  descopere  si  sa  clasifice.  Cand Maria Montessori vorbeste despre stiintele naturale, ea nu se refera numai la cunoasterea fenomenelor naturale, cât mai degraba la o relatie lautrica cu natura. Prin intermediul lectiilor de arta, copilul învata despre cultura sa. În cadrul acestei arii curriculare, copiii beneficiaza de lectii despre istorie, geografie, biologie, arta, muzica.

Programe optionale: Activitatile optionale  vor fi alese dintre cele care  sa încurajeze spiritul de echipa si respectul reciproc, gândirea logica,starea de rezilienta a copilului,precum si dezvoltarea talentelor artistice: modelaj, teatru, muzica:dans, muzica,mind lab,pictura,matematica distractiva.

Activitati  extracurriculare : teatru, muzee, circ, excursii, vizite, plimbari, gradina zoo, gradina botanica, etc.

Gradinita va fi închisa pentru activitati de curatenie generala, reparatii,dezinfectie si dezinsectie, activitati legal prevazute pe o perioada ce va fi specificata în calendarul ce se va publica pe aceasta pagina (pana atunci va rugam sa ne întrebati direct).

De asemenea, se vor respecta zilele libere legal. Ele vor fi publicate împreuna cu vacantele în avelasi calendar.