Lucendi Facility Management

Administrare asociatii de proprietari

...
Administrare asociatii de proprietari

Administrare tehnica
1. Inspectarea periodica a proprietatii comune, în vederea remedierii defectiunilor aparute la instalatiile de folosinta comuna si a eliminarii pierderilor care determina cresterea nejustificata a cheltuielilor asociatiei de proprietari (scurgeri de apa etc);

2. Inspectarea proprietatii individuale, numai cu acordul proprietarilor, în vederea remedierii defectiunilor aparute la instalatiile de folosinta comuna si a eliminarii pierderilor care determina cresterea nejustificata a cheltuielilor asociatiei de proprietari sau ale proprietarilor (scurgeri de apa, etc.);

3. Supunerea spre analiza a ofertelor furnizorilor de bunuri si servicii în vederea selectarii ofertei care satisface cerintele de pret, durata de executie si calitate. Obtinerea aprobarii comitetului executiv al asociatiei de proprietari;

4. Procurarea materialelor necesare întretinerii si reparatiilor curente proprietatii comune a asociatiei de proprietari;

5. Urmarirea realizarii contractelor încheiate de asociatia de proprietari cu furnizorii de bunuri si servicii;

6. Supravegherea lucrarilor de reparatii si participarea la receptia acestora;

7. Verificarea semestriala a indexului contoarelor de apartament, calculul consumurilor si a costurilor aferente;

8. Controlul facturarii corecte a consumurilor de energie electrica, termica , apa, etc, în functie de indexul contoarelor de bloc, conform prevederilor legale si în functie de normele metodologice de repartizare a consumurilor;

9. Controlul îndeplinirii obligatiilor contractuale ale personalului angajat de asociatia de proprietari pentru curatenie, incarcarea si evacuarea gunoiului menajer si alte activitati. Sesizarea comitetului executiv în cazul încalcarii acestora.

Întretinere si mici reparatii
Efectuarea de mici reparatii la elementele proprietatii comune (înlocuire becuri, întrerupatoare, elemente de închidere la usi sau ferestre, etc). Pentru acestea, asociatia de proprietari va suporta doar costul materialelor folosite.

Call center
Serviciul Call Center este disponibil pentru intrebari/nelamuriri legate de acces la platforma online sau informatii financiare. Pentru situatii de urgenta se va afisa la avizier numarul de telefon al administratorului tehnic care este disponibil 24/7 pentru sistarea starii de avarie.

Manager de proiect
1. Asigurarea legaturii cu proprietarii de apartamente, cu presedintele si comitetul asociatiei de proprietari;

2. Asigurarea legaturii cu furnizorii de utilitati, îndeplinirea tuturor formalitatilor necesare cesionarii contractelor de furnizare a utilitatilor comune aferente imobilului, negocierea contractelor în interesul asociatiei de proprietari, rezolvarea tuturor problemelor aparute si /sau existente pe toata perioada contractului;

3. Monitorizarea si gestionarea politelor de asigurare;

4. Planificarea, coordonarea si controlul activitatilor de reabilitare, întretinere si dezvoltare optima a proprietatii, potrivit intereselor proprietarilor, deciziilor acestora si a resurselor alocate;

5. Consultanta tehnica, juridica si economica, privind activitatea de administrare a imobilului;

6. Efectuarea formalitatilor necesare în angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea si întretinerea imobilelor din cadrul asociatiei de proprietari;

7. Urmarirea realizarii contractelor încheiate de asociatia de proprietari cu furnizorii de bunuri si servicii;

8. Asigurarea respectarii de catre asociatie a legilor si reglementarilor legale precum si a hotarârilor emise de Primaria sectorului si de Primaria Municipiului Bucuresti;

9. Îndeplinirea oricaror altor obligatii prevazute expres de lege, precum si a celor stabilite prin contractul încheiat cu asociatia de proprietari;

10. Alte sarcini hotarâte prin contractul de administrare.

Curatenie
Servicii de curatenie aferente spatiilor comune, interioare si exterioare (hol intrare, garaje, casa scarilor, spatii tehnice, holuri, alei exterioare de intrare în imobil). Administratorul va fi responsabil pentru asigurarea personalului, supravegherea, pregatirea si inspectia necesara pentru realizarea acestor servicii.

Întretinere spatii verzi
1. Marcarea si întretinerea marginilor trotuarelor;

2. Îndepartarea vegetatiei din crapaturile din asfalt, pavaje;

3. Colectarea frunzelor si a altor gunoaie cazute în urma furtunilor;

4. Întretinerea arborilor, arbustilor si plantelor floricole;

5. Întretinerea gazonului (tuns saptamânal, irigarea pe timpul verii si de 1-2 ori pe saptamâna primavara si toamna, fertilizare, combaterea bolilor si daunatorilor);

6. Înlocuirea arborilor si arbustilor uscati din cauze fiziologice sau accidentale (optional la cererea asociatiei de proprietari si în baza unei oferte ulterioare).

Paza
1. Monitorizarea intrarii sau iesirii din obiectiv, pentru a împiedica intrarea persoanelor neautorizate si înstrainarea bunurilor;

2. Permiterea accesului în obiectiv a persoanelor si autoturismelor numai cu respectarea regulamentului intern;

3. Anuntarea imediata a firmei de paza si a comitetului asociatiei de proprietari despre producerea oricaror evenimente deosebite, astfel încât sa poata anunta organele de politie, si, dupa caz, asistenta în vederea prinderii infractorului;

4. Serviciile de paza si monitorizare vor fi subcontractate firmelor de paza licentiate conform legislatiei în vigoare.

Întretinere echipamente
1. Sisteme de detectie incendiu / centrala co2 / noxe / desfumare (includ instalatii de ventilatie comune (spatii comune – desfumari subsoluri), sisteme de securitate si de alarma);

2. Sisteme de securitate – sistem video / CCTV (includ dispozitive si aparatura pentru camera de paza);

3. Sisteme interfon si control acces;

4. Usi / tâmplarie parti comune (include ferestre si usi interioare/exterioare si articole metalice/mecanice pentru usi si ferestre, pentru spatii comune si spatii tehnice);

5. Generator electric. Mentenanta preventiva include verificarea lunara si revizia generala anuala. În perioada de iarna se porneste 15 minute o data la 2 luni;

6. Intrari acces auto (include rampa de intrare în parcare si instalatiile aferente functionarii rampei si accesului în parcare);

7. Statie acs/ pompe (include echipamente sanitare si de incendiu: pompe, distribuitoare, etc)

8. Centrala termica. Mentenanta preventiva va include verificarea zilnica conform raportul ISCIR, eliberarea buletinelor de ardere, supravegherea parametrilor;

9. Instalatii de incalzire parti comune;

10. Gospodaria de apa potabila;

11. Hidranti (include sisteme de detectare si stingere incendiu);

12. Sprinklere (include sisteme de detectare si stingere incendiu);

13. Instalatii si tablouri electrice aferente partilor comune (includ echipamente electrice: dulapuri, panouri generale si tablouri de apartament, iluminat de siguranta si de urgenta, iluminare interioara spatii comune, inclusiv tehnice, iluminare exterioara, sisteme de distributie electrica si echipamente electrice);

14. Acoperisuri/santuri/rigole (doar la solicitarea asociatiei de proprietari si în baza unei oferte ulterioare);

15. Învelis pentru cladire, inclusiv armare, componente pentru perete fals, pereti, straturi izolatoare (doar la solicitarea asociatiei de proprietari si în baza unei oferte ulterioare).

Bugete anuale
Calcularea si propunerea spre aprobare a bugetului anual pentru asociatia de proprietari. Bugetul va cuprinde toate veniturile si cheltuielile asociatiei de proprietari pentru anul urmator si va fi elaborat pe baza cheltuielilor anului curent ajustate pe baza diferitelor estimari despre cresterea sau descresterea costurilor lunare ale asociatiei. În plus se va analiza fondul de rulment si fondul de reparatii pentru a asigura asociatia ca aceste fonduri sunt suficiente derularii activitatilor curente si pentru investitiile sau reparatiile preconizate. Tot în procesul de bugetare, se va face analiza fondurilor de numerar ale asociatiei în ultimele 12 luni si se vor recomanda masuri pentru optimizarea acestora.

Raportari trimestriale
Analiza financiara a cheltuielilor asociatiei de proprietari la fiecare trei luni în comparatie cu bugetul aprobat. Diferentele dintre cheltuieli si buget vor fi analizate în detaliu si se vor face recomandari pentru optimizarea costurilor asociatiei de proprietari.