Psiholog Cuore, Cabinet Psihologie Bucuresti

Copil si adolescent

...
Evaluare psihologica copii si adolescenti

Evaluarea psihologica a copiilor presupune, pe de o parte, identificarea intereselor, abilitatilor, preferintelor copiilor, iar pe de alta parte, se refera la depistarea acelor comportamente disfunctionale care il impiedica pe copil sa isi valorifice resursele la potential maxim.

Care sunt obiectivele evaluarii psihologice pentru copii si adolescenti? 1. Stabilirea nivelului de dezvoltare al copilului

• Dezvoltarea senzorial-motrica • Dezvoltarea cognitiva • Dezvoltarea socio-afectiva

2. Identificarea eventualelor probleme specifice varstei

• Tulburari de atentie si concentrare • Tulburari de atasament • Tulburari de comportament • Anxietate, Depresie, Fobii, etc.

3. Stabilirea potentialului copilului

• Identificarea aptitudinilor • Nivelul de inteligenta • Interese scolare si profesionale

Care sunt beneficiile evaluarii psihologice?

Parintii vor fi informati cu privire la nivelul de dezvolatare si la aspectele de tip comportamental, cognitiv si emotional, precum si asupra modalitatilor de relationare cu copiii, in functie de individualitatea fiecaruia, astfel incat acestia sa fie stimulati in directia dezvoltarii propriului potential.

O evaluare psihologica se adreseaza tuturor categoriilor de varsta, si foloseste instrumente aferente fiecarei perioade de dezvoltare si fiecarei nevoi de evaluare, permitand atat parintilor dar si specialistilor sa afle date cu privire la nivelul de dezvoltare psihica, emotionala sau comportamentala.

...
Terapie individuala copii si adolescenti

Consilierea copiilor si a adolescentilor are ca scop intelegerea si rezolvarea problemelor emotionale si de comportament.

Aparitia enurezisului nocturn, a problemelor de comportament, scaderea randamentului scolar, retragerea in sine, etc. sunt forme de atragere a atentiei asupra lipsei mijloacelor de gestionare a unor evenimente din viata copiilor.

Evenimentele pot fi diverse si, chiar daca nu reprezinta o trauma evidenta, ele pot fi percepute ca traumatizante la nivelul lor de intelegere iar acest lucru poate sa genereze diferite simptome.

Art-terapia sau terapia cognitiv-comportamentala pot veni in sprijinul dificultatilor copilului si adolescentului, ajuntandu-l sa depaseasca experienta sau situatia neplacuta prin care trece si sa-si descopere capacitatea si modalitatile prin care sa se raporteze dintr-o perspectiva noua si eficienta la problema.

Psihoterapia poate veni in sprijinul copilului sau adolescentului atunci cand acesta intampina probleme ca cele de mai jos:

• esueaza adesea in a da atentia cuvenita detaliilor sau face erori prin neglijenta in efectuarea temelor sau a altor activitati • adesea este in continua miscare, in situatii in care acest lucru este neadecvat, fara a tine cont de regulile sociale • nu interactioneaza adecvat cu cei de varsta lui - nu-si asteapta randul, ii deranjeaza pe ceilalti, isi impune punctul de vedere in mod dominant, nu imparte jucarii, etc. • sfideaza sau refuza sa se conformeze regulilor adultilor • se enerveaza usor si izbucneste in tipete sau in lacrimi • minte si/sau fura pentru a obtine favoruri sau pentru a evita anumite obligatii • are rezultate scolare slabe, absenteaza si/sau manifesta dezinteres fata de activitatile scolare • ii ameninta, tiranizeaza sau intimideaza pe altii • ii este teama sa doarma singur • este anxios in contexte noi, cautand adesea ajutorul persoanelor de referinta • este neincrezator in fortele proprii • manifesta rivalitate fata de frati • sufera de enurezis si/sau encoprezis • nu are prieteni • petrece mai multe ore pe zi la calculator si/sau televizor • se imbolnaveste des si usor, iar medicii nu identifica niciun diagnostic

Ca urmare a terapiei, tensiunile interioare ale copilului vor disparea, facand loc unor modele comportamentale eficiente, care vor constitui premisele unei bune evolutii emotionale, cognitive si spirituale, baza necesara pentru a deveni un adult responsabil si adaptat.

...
Optimizare socio-emotionala in grup

Optimizare socio-emotionala in grup la copii si adolescenti

Comportamentele si reactiile deficitare ale copiilor presupun interactiunea dintre doua sau mai multe persoane, ei manifestandu-se astfel in raport cu ceilalti.

Luand acest aspect in considerare, am decis desfasurarea in cabinet a grupurilor de dezvoltare personal pentru copii, in care acestia sa aiba ocazia, in mediu securizant si controlat, sa corecteze sau sa dobandeasca maniere optime de socializare si de exprimare a propriilor emotii si nevoi.

Aceste sesiuni de activitati intre copii, ghidate de terapeut urmaresc atingerea urmatoarelor obiective:

• cresterea tolerantei la frustrare • facilitarea exprimarii emotionale • scaderea anxietatilor rezultate in urma solicitarilor ridicate • gasirea unor solutii originale la problemele propuse • dezvolatarea abilitatilor de a comunica eficient • cresterea stimei de sine • gestionarea eficienta a emotiilor negative • exersarea discursului in public