Safety & Health Consulting - Consultanta si training Protectia Muncii Bucuresti

Evaluarea risc la securitatea fizica

SAFETY& HEALTH CONSULTING prin evaluator inscris in Registrul National al Evaluatorilor de Risc la Securitate Fizica (RNERSF) la pozitia 362/2014 asigura ANALIZA SI EVALUARE DE RISC LA SECURITATEA FIZICA pentru toate companiile, sub incidenta Legii 333/2003, H.G. 301/2012.

Analiza de risc la securitatea fizica este, potrivit legislatiei in vigoare, un document obligatoriu pentru toate societatile comerciale, indiferent de natura capitalului social, care detin bunuri sau valori cu orice titlu si sunt obligate sa asigure protectia acestora.

 

CE CUPRINDE O EVALUARE DE RISC LA SECURITATE FIZICA ?
definirea parametrilor interni si externi care genereaza si/sau modifica riscurile la securitatea fizica a unitatii
stabilirea metodei ai a instrumentelor de lucru
identificarea tuturor riscurilor la securitatea fizica, a zonelor de impact, evenimentelor si cauzelor riscului, precum si a potentialelor consecinte
analizarea riscurilor la securitatea fizica
estimarea riscurilor unitatii beneficiare
intocmirea Raportului de evaluare si tratare a riscurilor la securitatea fizica.
CUM PROCEDAM IN VEDEREA REALIZARII EVALUARII?
colectarea datelor necesare implementarii raportului ( 30-60 minute);
definirea parametrilor interni si externi care genereaza si/sau modifica riscurile la securitatea fizica a unitatii;
estimarea riscurilor unitatii beneficiare;
analiza pe concluziile finale impreuna cu Beneficiarul si gasirea de solutii optime;
intocmirea Raportului de evaluare si tratare a riscurilor la securitatea fizica (aproximativ 2-4 zile)
 

Conducatorii institutiilor publice, patronii, managerii si administratorii operatorilor economici sunt obligati, sa organizeze si sa execute instruirea întregului personal angajat în munca, în raport cu nivelul de pregatire al salariatilor si în functie de specificul activitatii desfasurate de fiecare unitate.

Instruirea salariatilor în domeniul situatiilor de urgenta (Apararea Impotriva Incendiilor si Protectie Civila) se realizeaza prin instructaje si prin participarea la cursuri, aplicatii, exercitii practice si antrenamente, în functie de tipurile de risc specifice.

Operatorii economici care desfasoara activitati ce prezinta pericole de accidente majore în care sunt implicate substante periculoase se supun si prevederilor legislatiei specifice.

Pe timpul desfasurarii instruirilor se pune accent pe demonstratiile practice, salariatii fiind angrenati în executarea unor operatiuni specifice.

 

Instruirea în domeniul situatiilor de urgenta se certifica prin înscrisuri realizate, dupa caz, în fisa individuala de instructaj în domeniul situatiilor de urgenta, în registrul de predare-primire a schimbului sau în procesele-verbale de instruire.

Pot fi desemnate sa execute instructaje în domeniul situatiilor de urgenta urmatoarele categorii de personal:

a)    persoanele cu atributii de conducere în cadrul unitatii, al departamentului, compartimentului sau al sectorului de activitate ori sefii locurilor de munca în care este prevazut un asemenea instructaj;
b) cadrele tehnice din domeniul apararii împotriva incendiilor sau personalul de specialitate în domeniul protectiei civile (inspectori de protectie civila);
c) sefii serviciilor voluntare/private de urgenta.
 

În activitatea de instruire în domeniul situatiilor de urgenta se pot utiliza urmatoarele mijloace:

a)    vizuale: afise, brosuri, pliante, fotomontaje, panouri, inscriptii si indicatoare de securitate, grafice, machete, fotografii etc.;
b)    audiovizuale: filme de scurt metraj, înregistrari video, proiectii comentate de diafilme sau la epidiascop si altele;
c)    auditive: instructaje, conferinte, expuneri, consultatii, dezbateri, concursuri, casete audio etc.;
d)    practic-aplicative: exercitii, aplicatii, demonstratii si antrenamente executate la locul de munca sau în poligoane amenajate.
La alegerea mijloacelor se va avea în vedere asigurarea caracterului intensiv al activitatii de instruire.

Instructajele în domeniul situatiilor de urgenta se fac pe baza unor materiale scrise (proceduri) întocmite de persoanele desemnate si aprobate de conducatorul institutiei, de manager sau de patron.

Galerie foto
  • ...