Instructor auto autorizat Birzan Claudio

Sedinte

SEDINTA I

    TEMA:
  • Cunoasterea principalelor parti ale autovehiculului, a principalelor comenzi, a tabloului de bord, instalarea la postul de conducere, notiuni elementare privind pornirea de pe loc si oprirea.
  • Mentinerea directiei de mers.

Locul de desfasurare este la locul de intalnire, stabilit de comun acord. Dupa completarea documentelor de drum si stabilirea urmatoarei intalniri se vor efectua urmatoarele:

  • Cursantului asezat la volan i se va arata pozitia corecta pe care trebuie sa o aiba si modul de reglare a scaunului. O pozitie incorecta determina oboseala rapida si impiedica executarea corecta a manevrelor necesare in timpul conducerii. Apropierea sau departarea scaunului de volan trebuie reglata astfel incat cursantul sa poata folosi cu usurinta pedalele, schimbatorul de viteza si celelalte dispozitive.
  • Reflarea oglinzilor retrovizoare se face astfel incat sa aiba o imagine cat mai completa in spate si in partile laterale ale autovehiculului. Se va explica notiunea de “unghi mort” ( zonele pe care oglinzile nu le acopera) si modul de anulare a acestuia:
    • pentru oglinda lateral stanga unghiul mort este la umarul din stanga al soferului, pentru anularea lui privim in zona fata stanga;
    • pentru oglinda retrovizoare din interior unghiul mort este in zona geamului dreapta spate, pentru anularea lui se va privi in zona respectiva.

    Dupa reglarea scaunului si a oglinzilor retrovizoare se prinde centura de siguranta. Aceste lucruri se vor face de fiecare data la urcarea in autoturism.

  • Mainile pe volan se tin relaxate, comparand volanul cu cadranul unui ceas, pozitia lor fiind la 10 si 10, cu degetele usor flexate.
  • Prezentarea dispozitivelor de bord are ca scop localizarea acestora, stabilirea rolului si importantei acestora, precum si modul de utilizare. Obs: La actionarea comutatorului de semnalizare lumini si stergatoare parbriz se va desprinde mana de pe volan
  • In ceea ce priveste pedalele se vor explica urmatoarele aspecte:
    • Acceleratia- se actioneaza numai cu piciorul drept, tinand calcaiul in podea, actionarea avand ca efect marirea turatiei motorului.
    • Ambreiajul- se actioneaza numai cu piciorul stang, fara a tine calcaiul in podea, actionarea avand ca efect decuplarea motorului de restul sistemului de transmisie.
    • Frana- se actioneaza numai cu piciorul drept, fara a tine calcaiul in podea, actionarea avand ca efect franarea rotilor.

    Actionarea pedalelor trebuie facuta cu mare finete, mai ales pedala de acceleratie si frana. Pentru a putea invata mentinerea directiei de mers, cursantul trebuie sa stie sa puna autovehiculul in miscare. In acest scop, instructorul va oferi cursantului cateva notiuni elementare cu privire la pornirea de pe loc, cum ar fi:

    • Fixarea unei turatii corespunzatoare concomitent cu ridicarea ambreiajului;
    • Modul de schimbare a vitezelor.
  • Notiuni de baza pe care instructorul le transmite cursantului pentru a invata mentinerea directiei de mers:

    Inainte de pornire trebuie ca elevul sa se asigure temeinic ( in oglinzile retrovizoare si sa intoarca capul spre stanga) si sa semnalizeze. In ceea ce priveste mentinerea directiei de mers se are in vedere ca elevul sa tine mainile corect pe volan (10 si 10), sa nu bruscheze volanul, iar atunci cand autovehiculul se abate de la directia dorita sa corecteze corespunzator ( prin miscarea volanului in sens opus) si apoi sa indrepte rotile. Se va compara volanul cu ghidonul unei biciclete. Pentru a putea mentine directia de mers , privirea cursantului trebuie sa fie orientata inainte, eventual la autovehiculul din fata si nu in imediata apropiere a masinii, viteza de deplasare fiind redusa. La trecerea de pe o banda pe alta i se va explica cursantului ca acest lucru trebuie facut in mod progresiv, fara bruscarea volanului si numai dupa o prealabila semnalizare si asigurare.

    SEDINTA II

      TEMA:
    • Prezentarea motorului, ambreiajului, cutiei de viteza (rol, tilizare), schimbarea vitezelor “la rece”.
    • Pornirea de pe loc, schimbarea vitezelor in mers si oprirea voluntara.

    ORA 3 SI 4

    Dupa completarea documentelor de drum, timp de aprox. 20 de minute se va prezenta rolul si modul de functionare a motorului, ambreiajului si a cutiei de viteza. Motorul este sursa energetica a automobilului care transforma energia chimica a combustibilului in energie mecanica necesara deplasarii automobilului. Sistemul de transmisie are rolul de a transmite energia mecanica de la motor la roti.

      Principalele componente ale sistemului de transmisie sunt:
    • ambreiajul
    • cutia de viteza

    Ambreiajul – se actioneaza prin intermediul pedalei de ambreiaj, are rolul de a “desface” (decupla) legatura dintre motor si cutia de viteza, respectiv roti ( daca schimbatorul este cuplat intr-una dintre treptele de viteza), precum si de a permite cuplarea progresiva a motorului la roti, facilatand astfel pornirea automobilului de pe loc. Ambreiajul are drept componente principale doua discuri numite disc de ambreiaj si placa de presiune. Un disc se invarte odata cu motorul, iar celalalt disc este antrenat de primul. Cand pedala de ambreiaj este ridicata, cele doua discuri sunt cuplate si miscarea ajunge de la motor la cutia de viteza respectiv roti ( daca schimbatorul este cuplat intr-o treapta de viteza). Daca pedala de ambreiaj este apasata la podea, cele doua discuri sunt departate si un se mai transmite miscarea de la motor la cutia de viteza. Pentru a putea porni de pe loc, motorul trebuie cuplat progresiv la roti, acest lucru realizandu-se cu ajutorul ambreiajului prin oprirea pedalei in punctul de lucru. Punctul de lucru reprezinta momentul cand cele doua discuri se ating: discul de ambreiaj care se invarte odata cu motorul atinge placa de presiune, astfel incat numai o parte din energia mecanica dezvoltata de motor se transmite la roti. Punctul de lucru se recunoaste prin faptul ca scade tonul motorului (“se ingroasa”).

    Cutia de viteza contine mai multe pinione de diferite marimi numite trepte de viteza. Treapta de viteza se selecteaza in functie de viteza de deplasare, astfel trapta intai se foloseste numai pentru plecarea de pe loc, iar celelalte trepte se vor schimba pe masura ce creste turatia motorului (aproximativ 2000 rot./min.)

    Obs. 1: Pentru marsarier se apasa schimbatorul ( care se afla in punctul zero) cu podul palmei, se trage maneta astfel apasata maxim stanga si apoi se trage in spate.

    Obs. 2: Schimbatorul de viteze se va actiona cu podul palmei, cu mana inclinata usor spre stanga si degetele usor flexate pe schimbator.

    Inainte de pornire trebuie ca elevul sa cunoasca urmatoarele lucruri:

  • pornirea motorului se face numai dupa ce pedala de ambreiaj este apasata la podea, iar schimbatorul de viteza se afla la punctul zero (punctul mort).
  • dupa pornirea motorului se cupleaza schimbatorul in treapta intai de viteza.
  • se fixeaza o turatie corespunzatoare ( prin apasarea acceleratiei), turatie care trebuie sa fie mai mare decat cea de mers in gol, dar sa nu ne “supere la ureche” (aprox. 1200-1500 rot./min.).
  • se ridica ambreiajul in punctul de lucru (scade tonul motorului) si apoi automobilul va porni foarte incet, oprind pedala de ambreiaj in acest punct.
  • dupa ce masina parcurge 4-5 m, ambreiajul se va ridica usor in continuare concomitent cu apasarea progresiva a pedalei de acceleratie.
  • In timpul conducerii, viteza va creste progresiv schimband succesiv vitezele, pana la treapta a IV-a.

    Schimbarea vitezei se face altfel:

  • se ridica pedala de acceleratie;
  • se apasa pedala de ambreiaj la podea;
  • se introduce schimbatorul in viteza corespunzatoare; Obs.: Este interzisa asezarea mainii pe schimbator inainte de ridicarea acceleratiei si apasarea ambreiajului. Pentru a combate acest lucru, instructorul trebuie sa-i tina mana pe volan;
  • se ridica ambreiajul;
  • se apasa pedala de acceleratie. Obs.: Piciorul stang va sta deasupra pedalei de ambreiaj pana la schimbarea treptei a II-a dupa care va sta pe podea langa pedala de ambreiaj.
  • Pentru a efectua oprirea voluntara, trebuie sa ne asiguram daca manevra este permisa si sa semnalizam intentia corespunzator:

  •  Oprirea se face in felul urmator:
  • daca viteza este mai mare (peste 15 km/h) se apasa pedala de frana, pana cand se reduce viteza;
  • dupa reducerea vitezei se apasa pedala de ambreiaj pentru a decupla motorul de roti si se slabeste eventual frana;
  • se apasa pedala de frana pana la imobilizarea autovehiculului.
  • Obs.: Dupa oprire, pentru a putea ridica piciorul de pe pedala de ambreiaj, trebuie sa decuplam motorul de roti prin scoaterea schimbatorului la punctul zero. Pe parcursul acestei sedinte se vor efectua mai multe porniri de pe loc, schimbari de viteza de la treapta I la IV si opriri.

    SEDINTA III TEMA:

  • Exersarea (aprofundarea) pornirii de pe loc, a schimbarii vitezei si a opririi voluntare.
  • completarea documentelor de drum;
  • stabilirea urmatoarei intalniri.
  • In aceasta sedinta se vor aprofunda cunostintele dobandite anterior, corectandu-se eventualele greseli. Daca cursantul, in timpul schimbarii vitezei, are tendinta sa traga de volan intr-o parte sau alta trebuie sa-si regleze scaunul corespunzator astfel incat sa nu se intinda dupa schimbator, iar mainile nu trebuie incordate pe volan. In timpul schimbarii vitezelor se interzice cursantului sa priveasca la schimbator sau pedale.

    SEDINTA IV TEMA

  • Mers incet inainte si inapoi
  • completarea documentelor de drum;
  • stabilirea urmatoarei intalniri.
  • In cadrul acestei sedinte se urmareste invatarea mersului foarte incet inainte si inapoi. Pentru a merge foarte incet inainte si inapoi este necesar sa invatam sa folosim:

    • Pedalele
    • Volanul

    Pedalele – se vor folosi astfel:

  • se apasa acceleratia pana cand obtinem o turatie corespunzatoare (1200-1500 rot./min.), care va ramane constanta;
  • se ridica pedala de ambreiaj pana in punctul de lucru, viteza de deplasare reglandu-se prin ridicarea, respectiv apasarea pedalei in jurul punctului de lucru;
  • Volanul – pentru a putea merge inapoi in linie dreapta, este necesar sa cunoastem urmatoarele:

  • cursantul trebuie sa aiba bustul rasucit spre dreapta, spatele astfel incat sa poata privi prin luneta, mana dreapta rezemata de spatarul scaunului alaturat, iar mana stanga fixata (“lipita”) pe volan in dreptul orei 12 ( in aceasta pozitie a volanului rotile sunt drepte, rezulta deci mana sus= roti drepte);
  • elevul trebuie sa stie ca directia in care misca volanul este directia in care se va deplasa spatele automobilului;
  • pentru a merge inapoi in linie dreapta, este necesar ca automobilul sa fie paralel cu bordura (acostamentul), iar rotile sa fie drepte (mana sus).
  • Obs.: In cazul in care automobilul se abate intr-o parte sau alta de la directia dorita, trebuie procedat astfel:

    • se roteste volanul in directia opusa si se asteapta pana cand spatele ajunge pe directia dorita;
    • se roteste din nou volanul in directia opusa primei rotiri ( in aceeasi masura) pana cand se indreapta si fata, astfel incat automobilul sa ajunga paralel cu bordura;
    • se indreapta volanul, respectiv rotile (mana stanga sus).

    SEDINTA V TEMA:

  • Efectuarea virajului in intersectii cu circulatie redusa
  • completarea documentelor de drum;
  • stabilirea urmatoarei intalniri.
  • Pentru efectuarea virajului la dreapta se parcurg urmatoarele etape:

  • Preselectia – incadrarea pe banda corespunzatoare directiei de mers ( banda de langa bordura din dreapta ), respectiv semnalizarea schimbarii directiei de mers spre dreapta; (intre 200 si 100 m fata de intersectie);
  • Reducerea vitezei foarte mult si trecerea in treapta a II-a a schimbatorului de viteza; (intre 100 si 50 m);
  • Stabilirea ordinii de trecere prin intersectie (intre 50 si 20 m).
  • Particularitati ale virajului la dreapta:

    • Autoturismul trebuie sa aiba o distanta de aprox. 1 m fata de bordura din dreapta si sa se deplaseze paralel cu aceasta;
    • La efectuarea virajelor, volanul va fi rotit folosind metoda “mana una peste alta”;
    • Inceperea virajului se face atunci cand stalpul din dreapta parbrizului a ajuns in dreptul coltului trotoarului, iar la efectuarea virajului (rotirii volanului spre dreapta) este necesara apasarea partiala a pedalei de ambreiaj pentru a obtine o viteza redusa, deoarece spatiul necesar efectuarii virajului este influentat in mod direct proportional cu viteza de rotire a volanului si invers proportional cu viteza de deplasare;
    • Asigurarea simultan cu rotirea volanului pentru a avea o vizibilitate buna; daca trebuie sa oprim pentru acordarea prioritatii, automobilul se opreste tangential pe bordura;
    • Redresarea volanului se face in timp ce automobilul in rotire se apropie de noua directie astfel incat atunci cand a ajuns pe noua directie de mers rotile sa fie drepte.

    SEDINTA VI TEMA:

  • Efectuarea de viraje la dreapta prin intersectii cu circulatie medie
  • Traversarea intersectiilor pe directia inainte
  • Aspecte legate de trecerile pentru pietoni
    • completarea documentelor de drum;
    • stabilirea urmatoarei intalniri.

    In aceasta sedinta vom executa viraje la dreapta in intersectii cu o circulatie medie, urmarind ca pe langa formarea deprinderilor legate de tehnica efectuarii virajului la dreapta (preselectia, reducerea vitezei, rotirea corecta a volanului etc.) si aspecte legate de prioritate (stabilirea ordinii de trecere in intersectie), precum si problemele legate de trecerile pentru pietoni. Tot in aceasta sedinta vom exersa traversarea intersectiilor pe directia inainte, urmarind ca elevul sa efectueze urmatoarele:

  • preselectia- pe banda de langa bordura din dreapta sau pe banda de langa axul drumului;
  • reducerea vitezei si trecerea in treapta a II-a Obs. 1: Daca intersectia este semaforizata vom proceda astfel:
    • culoarea verde- un mai trebuie sa reducem foarte mult viteza si sa trecem in treapta a II-a, putem traversa intersectia cu treapta a III-a
    • culoarea rosie- reducem progresiv viteza si oprim, fara sa mai trecem in treapta a II-a.

    Obs. 2: Daca circulam pe un drum cu prioritate si nu sunt pietoni, de asemenea putem sa circulam cu viteza mai mare cu treapta a II-a.

  • stabilirea ordinii de trecere
  • La intalnirea unei treceri pentru pietoni semnalizata prin indicator sau marcaj avem obligatia sa reducem viteza si daca sunt pietoni angajati in traversare sa oprim. Reducerea vitezei trebuie sa se faca, pe de o parte sa circulam in siguranta si sa putem opri daca un pieton se angajeaza brusc in traversare, iar pe de alta parte sa nu stanjenim circulatia. Astfel reducerea vitezei o vom face in mod diferentiat in functie de tipul trecerii de pietoni:

    • trecere pentru pietoni cu vizibilitate si fara pietoni prin apropiere- se reduce viteza in mod formal (se ridica pedala de acceleratie);
    • trecere pentru pietoni cu vizibilitate si cu pietoni prin apropiere care se pot angaja in traversare in orice moment- se reduce viteza foarte mult si se trece in treapta a II-a, piciorul stang sta deasupra ambreiajului, elevul putand astfel sa opreasca in siguranta in orice moment, daca pietonul se hotaraste brusc sa traverseze;
    • trecere pentru pietoni fara vizibilitate (vizibilitate partiala)- se procedeaza ca in cazul b).

    SEDINTA VII

      TEMA:
    • Virajul la stanga prin intersectii cu circulatie redusa si medie
    • Parcarea laterala
    • completarea documentelor de drum;
    • stabilirea urmatoarei intalniri.

    Pentru efectuarea virajului la stanga se parcurg urmatoarele etape:

  • Preselectia- incadrarea pe banda corespunzatoare directiei de mers (banda de langa axul drumului), respectiv semnalizarea schimbarii directiei de mers spre stanga; (intre 200 si 100 m fata de intersectie);
  • Reducerea vitezei foarte mult si trecerea in treapta a II-a de viteza; Obs.: Daca nu se poate efectua preselectia pentru ca banda respectiva este ocupata, atunci se inverseaza etapele 1) si 2) astfel: se reduce viteza foarte mult si se trece in treapta a II-a (200-100 m) si apoi, daca s-a eliberat banda, se face preselectia. Daca banda totusi nu s-a eliberat, se opreste masina, se lasa semnalul in functiune si se asteapta sa se elibereze banda.
  • Stabilirea ordinii de trecere prin intersectie (intre 50 si 20 m).
  • Virajul la stanga se face numai prin ocolirea centrului imaginar (locul in care se intersecteaza axele celor doua drumuri); Pentru inceput se vor efectua viraje la stanga pe strazi cu trafic redus, urmarindu-se in special geometria virajelor.

    Parcarea laterala

    In ultima parte a sedintei i se vor explica elevului reperele (pe care elevul este obligat sa le noteze) necesare efectuarii parcarii laterale, urmate de o demonstratie practica realizata de catre instructor. Apoi elevul va efectua 2,3 parcari laterale in locuri diferite, urmand ca pe parcursul fiecarei sedinte sa se efectueze cel putin 4,5 parcari laterale.

    SEDINTA VIII

      TEMA
    • Efectuarea de viraje la stanga, dreapta, traversarea intersectiilor pe directia inainte in intersectii cu trafic mediu si intens
    • Gararea cu spatele
    • completarea documentelor de drum;
    • stabilirea urmatoarei intalniri

    In aceasta sedinta se urmareste ca elevul sa exerseze efectuarea virajelor la dreapta, stanga, precum si traversarea intersectiilor pe directia inainte in intersectii cu un trafic mediu si intens. Pentru aceasta se alege un „traseu unic” a carui parcurgere dus-intors sa nu depaseasca 30 min. La inceput (prima parcurgere) elevul este ajutat de catre instructor, acesta explicandu-i toate problemele specifice acestui traseu, urmand ca apoi, treptat elevul sa preia singur rezolvarea sarcinilor de conducere. Astfel dupa doua sedinte, respectiv parcurgerea de 4-5 ori a respectivului traseu, elevul trebuie sa parcurga cu usurinta traseul, iar interventiile instructorului sa fie din ce in ce mai rare, vizand numai lucruri de amanunt.

    Obs.: In functie de gradul de indemanare al cursantului, traseul poate fi scurtat.

    Gararea cu spatele

    In ultima parte a sedintei i se vor explica elevului reperele (pe care elevul este obligat sa le noteze) necesare efectuarii gararii cu spatele, urmate de o demonstratie practica realizata de catre instructor. Apoi elevul va efectua 2,3 garari cu spatele in locuri diferite, urmand ca pe parcursul fiecarei sedinte sa efectueze cel putin 4,5 garari cu spatele.

    SEDINTA IX

      TEMA
    • Efectuarea de viraje stanga, dreapta, traversarea intersectiilor pe directia inainte in intersectii cu trafic mediu si intens
    • Parcare laterala, garare cu spatele, garare cu fata
    • completarea documentelor de drum;
    • stabilirea urmatoarei intalniri

    Se va folosi acelasi “traseu unic” ca in sedinta precedenta. Pe parcursul sedintei se vor exersa cateva parcari laterale si garari cu spatele (4-5 din fiecare), iar in partea finala se va efectua gararea cu fata (elevul notandu-si reperele).

    SEDINTA X

      TEMA
    • Exersarea virajelor stanga- dreapta, traversarea intersectiilor pe directia inainte, in trafic intens
    • Exersarea parcarii laterale, gararii cu spatele (4,5 din fiecare in locuri diferite)
    • Invatarea intoarcerii printr-un singur viraj si intoarcerea din 3 miscari

     

      In ceea ce priveste intoarcerea, cursantul trebuie sa stie ca inainte de efectuarea acestei manevre are urmatoarele obligatii:
    • Sa se asigure ca manevra este permisa in locul respectiv;
    • Sa semnalizeze;
    • Sa acorde prioritate vehiculelor care circula din fata sau din spate.

    SEDINTA XI

      TEMA
    • Invatarea manevrei de depasire
    • Exersarea parcarii laterale, gararii cu spatele
    • Pornirea din rampa
    • completarea documentelor de drum;
    • stabilirea urmatoarei intalniri

    In ceea ce priveste depasirea, cursantul trebuie sa inteleaga ca este cea mai periculoasa manevra, aprecierea gresita a distantei la care se afla vehiculul din fata putand duce la un accident frontal si se executa numai atunci cand este absolut necesara.

      Obligatii la efectuarea depasirii:
    • Asigurarea prealabila – asigurarea ca manevra este permisa;
    • Semnalizarea – prin distanta se semnalizare se intelege acea distanta de min. 50 m in localitate si 100 m in afara localitatii parcursa din momentul actionarii lampilor de semnalizare pana in momentul schimbarii directiei de mers; In tot acest timp elevul continua sa se asigure;
    • Asigurarea definitiva – inainte de inceperea propriu-zisa a depasirii, trebuie sa ne asiguram temeinic si individual ca nu s-a angajat niciun vehicul in depasirea noastra, iar din sens opus nu circula nimeni in acel moment sau se afla o fandare spre stanga, avand capul cat mai in stanga. De asemenea, inainte de inceperea depasirii propriu-zise, trebuie sa avem o treapta de viteza corespunzatoare care sa ne asigure o rezerva suficienta de putere a motorului.
        La asigurarea finala trebuie sa se tina seama de:
      • Distanta la care se afla vehiculul din fata;
      • Spatiul necesar efectuarii depasirii, care este influentata de viteza cu care circula vehiculul ca urmeaza a fi depasit.
    • Pastrarea unei distante laterale suficiente fata de vehiculul depasit. Aceste lucru trebuie subliniat de catre instructor, mai ales in cazul vehiculelor cu tractiune animala, biciclistilor, pietonilor.
    • Revenirea la traiectoria initiala sa se faca numai dupa ce s-a asigurat ca nu pune in pericol vehiculul depasit.

    Pornirea din rampa

      (autovehiculul oprit in rampa cu frana de ajutor actionata) presupune urmatoarele etape:
    • Fixarea unei turatii corespunzatoare a motorului (1300-1800 rot./min- tonul motorului sa nu “supere la ureche”).
    • Ridicarea pedalei de ambreiaj pana in punctul de lucru (momentul cand scade tonul motorului).
    • Fixarea din nou a unei turatii corespunzatoare.
    • Coborarea franei de ajutor (care in prealabil era tinuta cu siguranta apasata).
      Pornirea din rampa (cu o inclinatie mica) fara a folosi frana de ajutor, presupune urmatoarele etape:
    • Cuplarea in treapta intai de viteza;
    • Fixarea turatiei motorului simultan cu ridicarea pedalei de ambreiaj in punctul de lucru (fara a depasi punctul de lucru).

    SEDINTA XII

      TEMA
    • Recapitulare pentru examen
    • completarea documentelor de drum;
    • stabilirea urmatoarei intalniri.
      Recapitularea pentru examen presupune:
    • Viraje stanga-dreapta
    • Traversarea intersectiilor pe directia inainte
    • Parcarea laterala
    • Gararea cu spatele
    • Gararea cu fata
    • Mersul inapoi paralel cu bordura (max. 50m)
    • Intoarcerea printr-un singur viraj
    • Intoarcerea din trei miscari
    • Pornirea din rampa.

    SEDINTA XIII

      TEMA
    • Recapitulare pentru examen
    • completarea documentelor de drum;
    • stabilirea urmatoarei intalniri.

     

      Recapitularea pentru examen presupune:
    • Viraje stanga-dreapta
    • Traversarea intersectiilor pe directia inainte
    • Parcarea laterala
    • Gararea cu spatele
    • Gararea cu fata
    • Mersul inapoi paralel cu bordura (max. 50m)
    • Intoarcerea printr-un singur viraj
    • Intoarcerea din trei miscari
    • Pornirea din rampa.

    SEDINTELE XIV SI XV

      TEMA
    • Pregatirea elevului pentru examenul de conducere
      In ultimele doua sedinte se vor exersa asa numitele trasee de examen cu durata de aprox. 20 min. Si care vor cuprinde:
    • Viraje la stanga de diferite tipuri
    • Viraje la dreapta de diferite tipuri
    • Traversarea intersectiilor.
      Cate trei din urmatoarele manevre alternativ:
    • Parcare laterala
    • Garare cu spatele
    • Intoarcere din trei miscari
    • Intoarcere printr-un singur viraj
    • Mers inapoi
    • Pornire din rampa
    • Garare cu fata.
    Galerie foto
    • ...