Senior Forwarding - Casa de expeditii, transport intern si international de marfuri, Bucuresti
Compania de expeditii
De ce sa apelam la serviciile unei companii de expeditie?
Compania de expeditii nu poate functiona fara venituri. Veniturile din care aceasta isi asigura functionarea sunt obtinute din comisionul incasat sau din marginea obtinuta prin executarea contractelor (diferenta dintre pretul incasat de la clientul-comitent si pretul platit subcontractorilor).
Au fost si inca mai sunt voci, atat din partea unor clienti cat si din partea unor subcontractori, care contesta necesitatea apelarii la companiile de expeditii si sustin ca aceasta veriga poate fi eliminata, iar comisionul/marginea pot fi insusite fie de client, fie de catre prestator, fie impartit intre ei. Ideea ar putea fi corecta daca cele doua parti ar avea capacitatea logistica, organizatorica, financiara si juridica sa-si asigure, fiecare in parte, realizarea necesitatilor in conditii de eficienta mai bune decat prin apelarea la un intermediar.
Experienta a demonstrat ca, in special in cazul clientilor mari si mijlocii, cerintele cu privire la asigurarea in bune conditiuni a capacitatilor de transport nu pot fi satisfacute doar de catre transportatori efectivi, fie ei si mari transportatori. Nici chiar utilizarea de catre clienti a unei flote proprii de mijloace de transport nu este eficienta, intrucat orice activitate non-core presupune costuri si riscuri mult mai mari decat activitatea in care clientul este specializat.Unii transportatori considera chiar ca preturile de transport scad din cauza companiilor de expeditii, ceea ce este total ilogic intrucat pretul pe care acestea-l negociaza cu clientul este mai mare (intrucat contine si comisionul/marginea) decat cel pe care un transportator efectiv il poate negocia cu clientul. In realitate, pretul oricarui serviciu pe o piata libera este stabilit de raportul dintre cerere si oferta, iar compania de expeditii nu poate sa-l influenteze in niciun fel.
Chiar si marimea comisionului sau a marginii este stabilita tot de raportul cerere-oferta, care reprezinta esenta legii economiei de piata. O companie de expeditii care incearca sa ignore legea pietei si solicita comision/margine in afara marjei permise de raportul cerere-oferta, risca sa iasa de pe piata. Daca este prea mic nu va putea sa-si asigure necesarul financiar pentru sustinerea si dezvoltarea activitatii, iar daca este prea mare nu va mai fi competitiva.
Constantin Gangu - Administrator Senior Forwarding SRL