TPA Romania - Servicii de contabilitate Bucuresti

Consultanta fiscala

...
Analiza si optimizare in sfera TVA/Nivel national si international

În domeniul afacerilor internationale, Taxa pe Valoarea Adaugata poate deveni rapid o capcana din punctul de vedere al costurilor. Numai printr-o gestionare eficienta a Taxei pe Valoarea Adaugata (TVA) în contextul afacerilor transfrontaliere, se pot evita riscurile legate de TVA, se pot reduce costurile administrative si, în anumite conditii, se pot atinge avantaje competitive.

Profitati de avantajele pe care vi le aduc competentele de specialitate ale grupului TPA. Specialistii nostri cu experienta în probleme legate de TVA va pot oferi ajutor în vederea gestionarii riscurilor legate de TVA la nivel international si conceperii propriilor fluxuri de tranzactii internationale – atât în Europa cât si în afara acesteia.

Specialistii nostri vor concepe cele mai bune solutii fiscale pentru fiecare dintre dumneavoastra. Va oferim urmatoarele servicii:

  • Structurarea fluxurilor de tranzactii  din perspectiva TVA
  • Analize si revizii de TVA a tranzactiilor locale si internationale personalizate în functie de industria în care activati
  • Revizii sumare de TVA
  • Cunostinte tehnice de specialitate dintr-un anumit domeniu, în special, domeniile imobiliar, al serviciilor (financiare), turism, deseuri
  • Asistenta oferita în operatiunile comerciale triunghiulare, activitati de vânzare la distanta
  • Asistenta pe parcursul desfasurarii inspectiilor de TVA
  • Asistenta privind rambursarea TVA, atât pentru persoanele rezidente cât si pentru persoanele nerezidente

...
Asistenta fiscala cu privire la proiecte specifice

Domeniul fiscal este supus în permanenta schimbarilor si se impune o analiza continua a consecintelor care exista din perspectiva atat a afacerilor, dar si a activitatilor personale. Un consultant fiscal cu experienta va ofera certitudinea identificarii problemelor fiscale complexe si, în consecinta, va propune solutii corespunzatoare. Acest lucru implica faptul ca deciziile incorecte pot fi evitate si ca se pot obtine avantaje substantiale din punct de vedere al costurilor.

Va punem la dispozitie urmatoarele servicii de asistenta fiscala:

  • Opinii si expertize de specialitate privind problema taxelor si impozitelor
  • Raspunsuri la întrebari din domeniul dreptului fiscal international
  • Revizuirea contractelor din punct de vedere fiscal
  • Obtinerea de solutii fiscale anticipate, de opinii  generale, acorduri de pret în avans de la autoritatile fiscale
  • Clarificarea intrebarilor specifice sau punctuale legate de calculul impozitului pe profit Analize comparative  între obligatiile fiscale si oportunitati fiscale
  • Consultanta fiscala pentru filialele companiilor straine
  • Asistenta în rambursari de impozite pentru companiile straine
  • Realizarea de revizii fiscale
  • Consultanta fiscala privind înfiintarea, dar si lichidarea companiilor
  • Concepte si analize cu privire la potentiale  structuri internationale
  • Optimizarea fluxului de dividende
  • Analiza alternativelor de finantare disponibile
  • Modele de angajare a fortei de munca

...
Consultanta fiscala

Legislatia fiscala este un domeniu supus unei permanente schimbari. Pentru a mentine o imagine de ansamblu, este esential sa aveti un partener competent, capabil sa optimizeze afacerea dumneavoastra din punct de vedere fiscal în mod continuu si care sa va poata oferi asistenta în vederea respectarii legislatiei curente.

Specialistii nostri vor dezvolta cele mai bune solutii fiscale pentru dumneavoastra, punându-va la dispozitie urmatoarele servicii:

  • Consultanta continua privind toate aspectele fiscale
  • Revizuirea declaratiilor fiscale  (impozitul pe profit, TVA, contributii de asigurari sociale, etc.) pentru a asigura conformitatea cu legislatia româna
  • Asistenta pe parcursul inspectiilor  fiscale
  • Asistenta fiscala pe parcursul litigiilor, etc.
  • Consiliere în vederea alegerii unei forme juridice benefice din perspectiva fiscala
  • Corespondenta cu autoritatile fiscale
  • Previziuni si planificare în materie fiscala
  • Planificare fiscala operationala
  • Asistenta privind analiza gradului de indatorare si conditiilor de deductibilitate a dobânzilor
  • Informatii si rapoarte scrise privind probleme fiscale generale
  • Analiza detaliata a pozitiei fiscale în vederea identificarii riscurilor fiscale si a evenutalelor oportunitati de optimizare  fiscala

...
Due Diligence

Cumpararea sau vânzarea unei companii sau a unei parti a acesteia constituie o decizie de afaceri care  creaza numeroase oportunitati dar si riscuri.

Termenul „due diligence” (DD) denota „grija cuvenita” care se acorda investigarii  unei achizitii sau a unei oferte publice în situatia în care sunt cumparate sau vândute companii, participatii în companii, imobile sau oferte publice.

Expertizele de tip due diligence analizeaza punctele forte si punctele slabe ale companiei în cauza, precum si riscurile legate de achizitionare sau de oferta publica.  Atenta analiza si evaluare a companiei tinta devin tot mai importante, pe masura ce asimetriile informationale dintre vânzator si cumparator trebuie sa fie înlaturate, oportunitatile si riscurile legate de compania tinta trebuie sa fie evaluate în mod corect iar situatiile care împiedica încheierea tranzactiei trebuie sa fie identificate în timp util.

TPA ofera urmatoarele tipuri de servicii de asistenta cu privire la  tranzactiile de achizitie/vânzare de societati:

  • Solutii de optimizare fiscala, atat din punctul de vedere al vânzatorului, cat si al cumparatorului
  • Optimizare fiscala a structurii de finantare
  • Due Diligence fiscal
  • Structurare fiscala post-achizitie
  • Optimizare fiscala în vederea restructurarii
  • Reducerea costurilor tranzactiilor
  • Asistenta în cadrul negocierilor

...
Indeplinirea obligatiilor fiscale declarative/Intocmirea declaratiilor fiscale

Expertii nostri dezvolta cele mai bune solutii pentru dumneavoastra, punându-va la dispozitie urmatoarele servicii:

  • Întocmirea declaratiilor fiscale
  • Asistenta privind calculul impozitului pe profit  si pregatirea declaratiilor fiscale
  • Îndeplinirea obligatiilor fiscale declarative de TVA
  • Întocmirea declaratiilor fiscale din perspectiva impozitului pe venit

...
Optimizare si restructurare fiscala

În domeniul optimizarii si restructurarii fiscale putem oferi consultanta atât la nivel national cât si international, datorita faptului ca TPA este una dintre cele mai importante companii de consultanta din Europa Centrala si de Sud-Est. Sporirea reglementarilor legale din noile State Membre ale UE, cresterea în importanta a legislatiei UE si orientarea cât mai mare a clientilor nostri catre pietele externe impun prezenta specialistilor la fata locului.

Birourile TPA sunt situate pe întreg cuprinsul Europei Centrale si de Sud-Est.

TPA are birouri în Albania, Bulgaria, Croatia, Polonia, România, Serbia, Slovacia, Slovenia, Republica Ceha si Ungaria si continua sa se extinda si în alte tari. Asistenta transfrontaliera pentru clientii nostri este pentru noi un fapt asumat. Toate birourile noastre va pot pune la dispozitie un consultant vorbitor de limbile germana si engleza, în conformitate cu conceptul nostru de consultanta în limbile germana si engleza.

Reteaua Baker Tilly International este conceputa pentru a facilita cooperarea la nivel regional si global, prin aplicarea cunostintelor si experientei accesibile la nivel international si consilierea clientilor într-o maniera prompta si eficienta.

Suntem capabili sa proiectam structuri fiscale optime transfrontaliere pentru dumneavoastra si compania dumneavoastra, care ajuta la internationalizarea companiei dumneavoastra si va ofera sprijin în tranzactiile transfrontaliere.

Va putem pune la dispozitie urmatoarele servicii:

  • Consultanta fiscala pentru implementarea de  structuri fiscale eficiente (la momentul investitiei, in faza operationala, dar si la momentul unei vânzari ulterioarei)
  • Consultanta fiscala pentru tranzactii
  • Implicatiile fiscale ale structurilor de tip holding
  • Strategii fiscale pentru fuziuni si achizitii
  • Rationalizarea structurii actionariatului prin identificarea structurilor de impozitare de tip holding eficiente (din punctul de vedere al impozitului pe dividende si al impozitului pe câstigurile de capital realizat în cazul unei vânzari viitoare)
  • Analiza comparativa a jurisdictiilor straine fata de structurile interne de tip holding, cu o prezentare a principalelor avantaje pentru fiecare optiune în parte.

 

...
Preturi de transfer

Preturile de transfer reprezinta un subiect crucial în fiscalitatea internationala si în contextul fiscal din România, autoritatile fiscale urmarind sa se asigure ca este respectat „principiul lungimii de brat” la stabilirea preturilor pentru tranzactiile derulate între entitati afiliate.

În România, cunoasterea si respectarea regulilor privind preturile de transfer sunt esentiale pentru contribuabili, indiferent de dimensiunea sau de domeniul lor de activitate. Dintre aspectele cheie din aria preturilor de transfer ce trebuie avute în vedere de catre contribuabilii români, detaliem în cele ce urmeaza obligatia de întocmire a dosarului de preturi de transfer si obligatiile ce apar în contextul Raportarii pentru fiecare tara în parte („Country-by-Country Reporting”).

1. Obligatia de întocmire a dosarului de preturi de transfer

Dosarul preturilor de transfer este un document fundamental pentru contribuabilii care efectueaza tranzactii cu entitati afiliate, acesta servind ca mijloc de justificare a preturilor practicate în cadrul acestor tranzactii. La rândul lor, în cadrul unei inspectii fiscale, autoritatile pun mare accent pe calitatea analizelor prezentate în cuprinsul acestui dosar si a documentatiei conexe. Asadar, în cazul unei inspectii fiscale, contribuabilii trebuie sa fie pregatiti sa prezinte autoritatilor fiscale dosarul preturilor de transfer.

Continutul dosarului

Dosarul preturilor de transfer trebuie sa includa informatii detaliate despre activitatile societatii, ale grupului din care aceasta face parte, despre tranzactiile desfasurate cu entitatile afiliate, dar si analiza functionala si justificarea economica a manierei în care politicile preturilor de transfer ale societatii/grupului se aliniaza cu principiile preturilor de transfer impuse de lege.

Criterii si termene

Pentru diferitele categorii de societati, tranzactii sau valori ale tranzactiilor cu parti afiliate, obligatia de a întocmi dosarul preturilor de transfer poate interveni astfel:

  • Marii contribuabili sunt obligati sa întocmeasca anual dosarul preturilor de transfer, pâna la termenul de depunere a declaratiei anuale privind impozitul pe profit, daca tranzactiile derulate cu persoane afiliate depasesc anumite praguri (excl. TVA): valoarea dobânzilor platite / încasate este de min. 200 mii Euro; valoarea serviciilor primite / prestate este de min. 250 mii Euro, iar valoarea tranzactiilor cu bunuri corporale / necorporale este de min. 350 mii Euro. În eventualitatea unui control fiscal, aceste entitati trebuie sa prezinte dosarul în max. 10 zile de la data solicitarii.
  • Contribuabilii mijlocii si mici, dar si contribuabilii mari care nu depasesc plafoanele mentionate mai sus, trebuie sa prezinte dosarul preturilor de transfer atunci când este solicitat în cadrul unei inspectii fiscale, în termen de 30-60 de zile de la data solicitarii. La cererea contribuabilului, entitatile pot beneficia de o extindere cu max. 30 de zile a acestui termen. Aceste reguli se aplica daca valorile tranzactiilor cu persoane afiliate (excl. TVA) sunt de min. 50 mii Euro în cazul dobânzilor platite / încasate si al serviciilor primite / prestate, respectiv 100 mii Euro în cazul tranzactiilor cu bunuri corporale / necorporale.
  • O a treia categorie este reprezentata de contribuabili mari, mijlocii sau mici ale caror tranzactii cu parti afiliate au valori mai mici fata de pragurile amintite anterior. Acestia au obligatia de a documenta respectarea principiilor preturilor de transfer, în cadrul unei inspectii fiscale, conform regulilor generale prevazute de reglementarile financiar-contabile si fiscale în vigoare.