VITMA CONSULTANTA consultanta si management agricultura, industria alimentara
Divizia Consultanta
GLOBALGAP (Eurepgap) reprezinta sistemul de management de calitate al legumelor si fructelor.
Implementarea si certificarea GLOBALGAP autentifica faptul ca legumele si fructele produse respecta normele de calitate conform Uniunii Europene (Eurepgap) si va ofera posibilitatea vanzarii acestora catre supermarketuri si hipermarketuri, nu numai catre piete.
Dezvoltarea sistemului conform GLOBALGAP in domeniul de productie presupune:
Efectuarea unei analize a fermei, in vederea stabilirii modului in care locatia se raporteaza la standarde si a unei liste de masuri necesare. Cu ajutorul acestei liste vor fi modificate ulterior cerintele sistemului.
Istoria locatiei
- consiliere si suport pentru stabilirea si a determinarea suprafetei optime in cultura pe specii
- consiliere referitoare la asolament (daca e cazul).
Elaborarea documentatiei pentru sistem
- consiliere si suport in vederea alcatuirii registrelor de exploatare si a documentelor de serviciu
- consiliere si propuneri in vederea alcatuirii suporturilor de lucru (liste de verificare, formulare, etc.)
- prezentarea proceselor de productie
- consiliere si suport pentru definirea si documentarea originii produselor (in cazul in care se face export)
- consiliere in domeniul legislativ – intern si international – in legatura cu cerintele standardului GLOBALGAP.
Igiena si siguranta
- efectuarea unei analize a riscurilor pentru fiecare locatie si a proceselor aferente
- consiliere si suport in vederea stabilirii masurilor referitoare la echipamentul de protectie, necesar pentru fiecare etapa din fluxul de productie
Personal
- consiliere in intocmirea fiselor de post necesare pentru functiile de conducere
Ingrijire si intretinere
- completarea Sistemului de Management al Calitatii in ceea ce priveste ingrijirea si intretinerea masinilor si echipamentelor
Ocrotirea plantelor, fertilizare si irigatie
- consiliere cu privire la inregistrari, depozitarea pesticidelor si tehnici de cultura
Probleme de mediu
- consiliere referitoare la politica de mediu
- consiliere referitoare la evaluarea influentei proceselor de productie asupra mediului
- consiliere referitoare la ocrotirea plantelor si a animalelor
- consiliere referitoare la gestionarea deseurilor
HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Points) se traduce prin "Analiza hazardelor si a punctelor critice de control". Este o modalitate preventiva utilizata pentru cresterea sigurantei alimentelor, a produselor cosmetice si a medicamentelor.
Firma noastra ofera consultanta si asistenta pentru implementarea sistemului de management pentru siguranta produselor alimentare HACCP. HACCP
Dezvoltarea unui concept HACCP acopera urmatoarele aspecte:
Locatia pentru productie
- analiza amplasament: spatiile interne si externe ale unitatii
- exteriorul cladirii – analiza contaminanti din imprejurimi
- consiliere pentru luarea de noi masuri privitoare la constructii
- analiza infrastructura si utilitati (alimentare cu apa, canalizare, deseuri)
- analiza echipamente, utilaje
Elaborarea documentatiei pentru sistem
- colectarea si prezentarea proceselor relevante pentru produs
- clarificarea si prezentarea responsabilităţilor pentru aceste procese si activitati
- consiliere pentru alcatuirea documentatiei necesare:
Declaratia de politica
Profil unitate: descriere activitate
Descriere produse si destinatie
Echipa HACCP
Diagrama fluxului tehnologic
Proceduri de monitorizare si actiuni corective
Proceduri pentru controlul furnizorilor de materii prime
Procedura de instruire personal
Proceduri pentru calibrare
Procedura pentru verificarea sistemului HACCP
Procedura pentru verificarea documentelor / inregistrarilor
Procedura de retragere
- instructiuni de lucru, formulare, liste de verificare
Analiza riscurilor. Consiliere si asistenta pentru:
- identificare pericole potentiale
- efectuarea analizei riscurilor
- determinare PCC
- stabilire limite critice
Personal
- consiliere privind: instruirea personalului, igiena si sanatatea personalului, modele de proceduri scrise
Intretinere si sanitatie
- consiliere privind: programe de curatenie, controlul daunatorilor si managementul deseurilor
Aprovizionarea, transportul si depozitarea
- consiliere pentru elaborarea procedurii de control al depozitarii
- consiliere pentru integrarea transportului
ISO 9001:2000 este standardul in raport cu care se confirma existenta unui sistem de management al calitatii. Standardul ISO 9001:2000 cuprinde cerinte referitoare la diverse procese desfasurate în cadrul organizatiei (cum ar fi procesele de proiectare, marketing.
Firma noastra ofera consultanta si asistenta pentru obtinerea Certificatului de Management al Calitatii conform SR EN ISO 9001:2000.
Dezvoltarea unui sistem de management de calitate conform normelor ISO 9001:2000 presupune:
Sistemul de management
- consiliere pentru definirea unei politici a calitatii, precum si pentru planificarea si documentarea scopurilor calitatii, pe baza unui sistem de indicatori de performanta
- consiliere pentru elaborare unui sistem de indicatori si exemple
- consiliere pentru definirea si documentarea responsabilitatilor si a competentelor in cadrul institutiei
- prelucrare comuna a datelor pentru analiza managementului
- consiliere referitoare la comunicarea interna si externa (orientarea spre client) si exemple
Resurse
- consiliere pentru prezentarea si pentru documentarea necesara angajarii personalului, instruirii si dezvoltarii acestuia
- consiliere referitoare la prezentarea infrastructurii
- consiliere referitoare la prezentarea mediului de lucru
Realizarea produsului / serviciilor
- completarea procesului de baza cu procese suport
- consiliere pentru elaborarea ai documentarea unei masuratori a procesului si a produsului, exemple indicatori de performanta
- prelucrare comuna a utilizarii produselor neconforme
- consiliere si prelucrare a reclamatiilor
Masurare, analiza şi imbunatatire
- consiliere si sustinere la punerea in practica a procedurilor documentate (audit intern, masuri corective, preventive şi de imbunatatire)
- consiliere referitoare la masurarea satisfactiei clientului si la evaluarea furnizorilor
Consiliere pentru elaborarea documentatiei sistemului
- elaborarea manualului calitatii
- prezentarea derularii proceselor (diagrame flux), a succesiunii si a efectelor reciproce ale acestora
- propuneri pentru instructiuni de lucru, formulare, liste de verificare şi alte documente de lucru necesare
- propuneri pentru elaborarea descrierilor locatiilor
- consiliere si sprijin in vederea punerii in practica a procedurilor necesare (sistem)
Instruire
- 2 termene de instruire a angajaţiilor: la inceputul si catre sfarsitul proiectului, avand ca tema Sistemul de Management al Calitatii