Davidescu Mihaela, Cabinet Individual de Psihologie Bucuresti
Recrutare – evaluare personal
Recrutare, selectie, evaluare psihologica si consultanta in domeniul resurselor umane
Recrutare si selectie personal - implica localizarea, identificarea si alegerea dintre mai multi candidati a celor care corespund cel mai bine cerintelor posturilor pentru care exista deficit de personal. Selectia personalului presupune confruntarea dintre particularitatile postului de munca si particularitatile psihologice ale candidatilor.
Evaluarea psihologica urmareste determinarea nivelului calitatilor aptitudinal-comportamentale necesare in raport cu specificatiile postului respectiv.
In functie de scopul si motivul evaluarii psihologice, aceasta se poate efectua in situatii de:
- Selectie, angajare personal
- Promovare in functie
- Schimbarea functiei
- Orientare si reorientare profesionala
- Sesizare
In urma evaluarii psihologice, se poate identifica nivelul de competenta psihologica atins de subiect in functie de solicitarile specifice activitatii profesionale desfasurate, iesind la iveala atat aspectele forte, cat si cele nevralgice, elaborandu-se astfel profilul psihologic.
Tipuri de evaluari:
- Testari si evaluari psihologice pentru determinarea profilului vulnerabilitatii la stres la nivel organizational sau individual
- Testare si evaluare performanta angajati
- Testare si evaluare motivatie angajati
- Testare si evaluari psihologice periodice ale personalului pentru implementarea cerintelor managementului de calitate privind resursele umane (standardul ISO 9001)
- Analiza si prevenirea accidentelor de munca
- Team work-uri cu teme specifice
- Team building-uri
- Training-uri pentru personal
- Interventie psihologica in situatii de conflict
- Dezvoltare personala
- Intocmirea fiselor de post
- Intocmirea psihoprofesiogramelor posturilor
Consultanta psihologica in domeniul resurselor umane are impact atat:
- la nivel individual – i se transmit persoanei evaluate strategiile necesare depasirii punctelor slabe, se lamuresc unele aspecte contradictorii ale rezultatelor obtinute in urma evaluarii, cat si
- la nivel organizational – diagnoza, sustinerea angajatorilor in luarea de decizii privind utilizarea personalului, redistribuirea acestuia, acordarea de bonificatii, prevenirea si reducerea stresului si fluctuatiei de personal, organizarea muncii, optimizarea relatiilor psihosociale din colectiv